וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פורקס: הזהב שבדרך כלל מתחזק כשהסיכון עולה דווקא נחלש אתמול; מהבוקר הזהב התחזק מעט ונסחר ב-917 ד'

TheMarker

23.6.2009 / 10:48

האנליסטים מציינים שמגזר הסחורות מוביל את הירידות, לאחר שתחזית הבנק העולמי העריכה שהמיתון יהיה עמוק מהצפוי



יום המסחר נפתח בירידות חדות במדדי המניות, והדולר מתחזק ב-0.7% ביחס למטבעות העיקריים. השוק הגיב לעלייה בסיכון גם בירידה במחיר הנפט שחזר לרמה של 66 דולר לחבית, ירידה של כ-1% משיאו ב-72 דולר.



בהתאם לציפיות ובפעם הרביעית ברציפות, הותיר נגיד בנק ישראל את הריבית במשק לחודש יולי ברמתה הנוכחית, 0.5%. זהו מסר חשוב מבנק ישראל, שרואה במיתון סכנה חמורה יותר מהחשש לאינפלציה. בהודעה של בנק ישראל, נכתב כי האינפלציה צפויה להישאר בתוך היעד בתקופה הקרובה, גם אם בחלק מהזמן היא תהיה קרובה לגבול העליון של התחום.



כמו כן, צפוי שהפעילות הכלכלית בצל המיתון תימשך בתקופה הקרובה. מצב זה תומך בשמירה על הריבית הנמוכה בחודשים הקרובים. הגורמים להחלטה להותיר את ריבית יולי ללא שינוי ברמתה הנמוכה, נובעים גם מהצעדים הנוספים המשלימים שנוקט בנק ישראל - רכישות בשוק המט"ח ובשוק האג"ח הממשלתיות, שתורמים לחיזוק יכולתו של המשק הישראלי להתמודד עם ההשלכות של המשבר הכלכלי העולמי.



נפט ומתכות



מגזר הסחורות מוביל את ירידות השערים, לאחר שתחזית הבנק העולמי העריכה כי המיתון הגלובלי יהיה עמוק מהצפוי. הנפט ירד בכ-4 דולר לחבית ונסחר כעת סביב 66.80 דולר לחבית, לאחר שנסחר מעל 72 דולר לחבית לפני יומיים בלבד.



זהב



באופן מפתיע, הזהב שנתפס כאי של ביטחון ועל פי רוב מתחזק כשהסיכון עולה, דווקא נחלש אתמול. במהלך יום של ירידות נחלש הזהב מ-921 דולר לאונקיה ל-914 דולר לאונקיה. מהבוקר מתחזק הזהב מעט, ונסחר ברמה של 917 דולר לאונקיה לקראת פתיחת המסחר באירופה.



דולר-שקל (ספוט: 3.975)



השקל מגיב לירידות השערים בעולם ובשוק הסחורות, בהיחלשות מול הדולר והאירו שמתחזקים מול השקל בכ-0.7%. הדולר עדיין נותר מתחת ל-4 שקל, והאירו עולה מעל ל-5.5 שקל.



אירו-דולר (ספוט: 1.3880)



האירו נסחר ביציבות מול הדולר - 1.385 דולר. אתמול התחזק הדולר על רקע ירידות השערים בבורסות העולם והעלייה בסיכון. הצמד אירו-דולר שנתמך במגמה יורדת לכיוון התמיכה ב-1.3815, זוכה להתנגדות משמעותית מצד קו המגמה היורד שנבנה מתחילת יוני.



את הסקירה כתבו האנליסטים בכלל פורקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully