וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אובמה ימנה את ברננקי לכהונה נוספת? השבוע יגן הנגיד על מדיניותו במשבר הכלכלי מול הקונגרס

סוכנויות הידיעות

23.6.2009 / 11:10

אובמה טרם הצהיר כי ימנה אותו מחדש ; לארי סאמרס, יועצו של אובמה, מעוניין בתפקיד הנגיד



יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי יגן על מדיניותו חסרת התקדים למניעת קריסה פיננסית בפני הקונגרס, עתה, כאשר שאלת מינויו מחדש לתפקידו עולה לדיון.



כהונתו של ברננקי מסתיימת ב-31 בינואר 2010. השבוע יעמוד מול המחוקקים בקונגרס לשימוע על הצעדים שנקט כדי לסייע לבנק אוף אמריקה לרכוש את מריל לינץ'. בקונגרס נשמעו לאחרונה קולות ביקורתיים כלפי מדיניות ההתערבות האגרסיווית של הבנק הפדרלי בעת המשבר. הדיון בקונגרס יתקיים לאחר פגישה בת יומיים של חברי הבנק הפדרלי שמתחילה ביום שלישי.



הנשיא ברק אובמה אמר כי ברננקי עשה עבודה יוצאת מגדר הרגל, אולם לא הצהיר במפורש על כוונתו למנותו מחדש לתפקיד. שר האוצר טימותי גייתנר, בהתייחסו לאפשרות שלורנס סאמרס, יועצו הכלכלי של אובמה, יהיה מועמד לתפקיד נגיד הבנק המרכזי, אמר בשבוע שעבר כי אין זה נאות לטעון כי יועצים בכירים אינם מועמדים לתפקיד.



"העופות הדורסים חגים מעל", אמר לבלומברג דיוויד מ. ג'ונס, כלכלן לשעבר של הבנק הפדרלי, המכהן כנשיא dmj אדווייזרס. "ברננקי ייכנס למגננה למרות שסייע להשיב את האמון מאז שיאו של המשבר", חוזה ג'ונס.



השאלה המרכזית היא האם ברננקי בן ה-55, ינווט את הבנק הפדרלי לתפקיד פיקוח פיננסי מורחב לאחר שהפגין את השימוש האגרסיווי ביותר בסמכויות הבנק מאז השפל הגדול.



באמצעות הכפלת המאזן של הבנק המרכזי ל-2.1 טריליון דולר, ברננקי סייע להפשיר את שוקי האשראי ולהעלות את הכלכלה על נתיב התאוששות. לפי הערכות, רוב הסיכויים הם למינוי מחדש של ברננקי, לשעבר כלכלן באוניברסיטת פרינסטון, ורפובליקאי. מינוי של מישהו חדש עלול לגרום לטלטלה בשווקים, וזה 30 שנים לא קרה שנשיא בכהונתו הראשונה החליף יו"ר לבנק הפדרלי. רבים בוול סטריט ובוואשינגטון סבורים כי רוב הסיכויים הם למינוי מחדש של ברננקי.



"החלפת נגיד שנחשב למי שעשה עבודה מצוינת תהיה בעיה ענקית", אמר דאגלס לי, מנהל חברת אקונומיקס פרום וושינגטון, ולשעבר פקיד ממשל. לפי המסחר בבורסת ההימורים המקוונת אינטרייד, יש סיכוי של 65% למינויו מחדש של ברננקי.



עם זאת, החלטה של אובמה עשויה להידחות לעוד חצי שנה, תקופה שבה מצב הכלכלה והשווקים עשוי להשתנות שוב. שיעור האבטלה עדיין עולה, והכלכלנים מצפים שהוא יגיע לשיא של 25 שנים, של 10%, עד סוף השנה. הבנק הפדרלי ממונה מטעם הקונגרס להשיג תעסוקה מירבית ויציבות מחירים.



אפשרויות למחליפים של ברננקי כוללים את סאמרס, או ג'נט ילן, נשיאת הבנק הפדרלי של סן פרנסיסקו. לפי הערכות מעוניין סאמרס, לשעבר שר האוצר ויו"ר מועצת הכלכלה הלאומית של אובמה כיום, בתפקיד נגיד הבנק המרכזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully