וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי: בטווח הקצר, החוזה על הגז הטבעי ימשיך להיסחר בתנודתיות; בטווח הבינוני המחיר צפוי לעלות ל-6 ד'

TheMarker

23.6.2009 / 11:33

לפי האנליסטים, נהיה עדים לגידול במספר מתקני הקידוח הקשורים בהפקת נפט



באי.בי.אי מעריכים כי בטווח הקצר ימשיך החוזה על הגז הטבעי להיסחר בתנודתיות. "דו"חות נוספים שיעידו על המשך הצטברות מלאים ישחקו למטה את מחיר החוזה, ולהפך", אומרים האנליסטים. בטווח הבינוני, עם התאוששות התעשייה האמריקאית ובליווי חודשי החורף הדוחפים למעלה את הביקוש לגז, צפוי מחיר הגז לעלות ל-6 דולר, מעריכים האנליסטים.



באי.בי.אי אומרים כי הגז הטבעי מרכז בשבועות האחרונים תשומת לב יתרה, ובצדק. טווח המסחר בשבוע החולף נע בין 4.31-3.75 דולר למיליון btu (למסירה בחודש יולי), טווח של 15% מהמחיר הגבוה השבועי לנמוך. לאחרונה, הנתונים המאקרו כלכליים היו מעורבים ושיקפו שהכלכלה העולמית עדיין נאבקת להיחלץ מהמיתון.



הנגזרת של זה הינה הערכות המשקיעים כי מחיר הנפט הגולמי הגיע לשיא מקומי (סביב 70 דולר לחבית) בטווח הקצר. כתבות רבות שהתפרסמו לאחרונה, שתכליתן כי מחיר הגז מפגר מאחור וצפוי לצמצם את הפער שנוצר בינו לבין הזינוק בנפט הגולמי, הביאו לעלייה במחיר הגז בתקופה האחרונה ובאופן בולט ביום שני, בו נרשמה במקביל ירידה במחיר הנפט הגולמי. אומרים האנליסטים באי.בי.אי.



עם זאת, האנליסטים טוענים כי מחיר הגז לא החזיק מעל ל-4.3 דולר בשל שני גורמים עיקריים. הגורם הראשון הוא פרסום העובדה שהייצור התעשייתי בארה"ב ירד ב-1.1% בחודש האחרון, לעומת תחזית לירידה צנועה יותר של 0.7%. מאחר שהתעשייה מהווה כ-32% מהביקוש לגז, הרי שנתון שלילי בפעילות התעשייה מהווה סיגנל שלילי לביקוש לגז.



לטענת האנליסטים, הגורם השני הוא שביום חמישי פורסם דו"ח המלאים השבועי, ובו צויין כי מלאי הגז עלה ב-114 bcf לעומת צפי לעלייה מתונה יותר של 106 bcf. רמת המלאים הנוכחית גבוהה בכ-32% מהתקופה המקבילה אשתקד, וב-22.6% מממוצע המלאי בתקופה זו ב-5 השנים האחרונות. יתרה מכך, הדו"ח האחרון העיד על הרמה הגבוהה ביותר מזה 5 שנים. הדו"ח הביא את הפעילים בשוק לפתוח במתקפת דובים על הגז, והם הורידו את מחיר החוזה בכ-7% לרמתו כיום.



עוד מציינים באי.בי.אי כי מספר מתקני הקידוח הקשורים בהפקת נפט עלו בשבוע שעבר ב-13, וכעת ישנם 196 מתקנים פעילים. "אמנם מוקדם מדי להסיק מסקנות על סמך נתון אחד, אך אין ספק שהתייצבות מחיר החבית רחוק מרמת השפל של 35 דולר וסביב רמה של 70 דולר, מגדילה את כדאיות ההשקעה בענף ה-down stream (חיפוש והפקה). לכן, סביר שברמת מחירים זו ועל אחת כמה וכמה ברמת מחירים גבוהה יותר, נהיה עדים לגידול במספר המתקנים", אומרים האנליסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully