וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאחדות המלונות: מחריף המשבר בתיירות הנכנסת; ירידה של 31% בלינות תיירים במאי השנה לעומת אשתקד

זוהר בלומנקרנץ

23.6.2009 / 11:48

מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל: "צריך לעצור את המפולת על ידי הסרת איום המע"מ על שרותי תיירות"



התאחדות המלונות בישראל דיווחה אתמול על ירידה של 31% בלינות תיירים בבתי מלון במאי השנה, לעומת החודש המקביל אשתקד. זאת, על אף ביקור האפיפיור בחודש שעבר בארץ, שהביאה לעלייה של 2% במספר הלינות בבתי מלון בנצרת.



מתחילת השנה נרשמה ירידה של 14% במספר הלינות הכולל, שהסתכמה ב-7 מיליון לינות, בהשוואה לינואר-מאי 2008. לעומת זאת, בלינות הישראלים חלה עלייה של 7% במאי השנה, לעומת החודש המקביל אשתקד.



בסך הכל נרשמו כ-1.7 מיליון לינות במאי השנה - ירידה של 14% ביחס למאי 2008. תפוסת החדרים הארצית עמדה על כ-61% המהווה ירידה של 16% לעומת מאי 2008. מספר לינות התייירים במאי עמד על כ-749 אלף, בהשוואה ל-1.09 לינות במאי אשתקד. מספר לינות הישראלים במאי עמד על כ-935 אלף לינות. באילת נרשמו כמחצית מלינות הישראלים בלא שינוי לעומת מאי אשתקד. גם בים המלח, חל גידול של 8%.



מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, שמואל צוראל: "למרבה הצעיר, אשר יגורנו-בא לנו. אנו רואים החרפת המשבר בתיירות הנכנסת במאי. מאי נחשב לחודש חזק בתיירות הנכנסת והשנה, עקב ביקור האפיפיור היה אמור להיות מוצלח במיוחד - ולא כך הוא. אין ספק שנדרש מאמץ מיוחד לטיפול במשבר והגברה מיידית של מאמצי השיווק של ישראל בעולם".



לדברי צוראל, "ככל שמתקרב מועד ההחלטה של הכנסת בענין הטלת מע"מ על שרותי תיירות נכנסת, התגובות של השווקים בחו"ל גוברות וכבר אנו נוכחים בקיטון בהזמנות לביקור בישראל, ברבעון הראשון של 2010 על רקע העניין. מבחינתנו, צריך לעצור את המפולת על ידי הסרת איום המע"מ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully