וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ': בנק ישראל יהיה אחד הבנקים הראשונים שיעלה את הריבית; תעמוד בסוף 2010 על 1.5%

נתן שבע

23.6.2009 / 12:32

בבנק ההשקעות מעריכים כי לחצי האינפלציה יתגברו ב-2010; המשק יתכווץ ב-2% השנה ויצמח ב-1.8% בשנה הבאה



אמנם בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי, אך לחצי האינפלציה מתחילים להתרחש בשוק - כך כותבים היום בבנק ההשקעות מריל לינץ', בתגובה להודעת הריבית מאתמול. "האינפלציה מתקרבת אל עבר יעד האינפלציה (3%-1%), כאשר בחודשים יוני-יולי תמשיך העלייה גם בשל תוספת חד פעמית במיסים. עליות המחירים יגברו גם ב-2010", נכתב.



במריל לינץ' מציינים עוד כי בנק ישראל היה אחד הבנקים האקטיווים בהורדת הריבית, אבל מצפים שם גם כי יהיה אחד הראשונים שיעלה את הריבית. בבנק צופים כי עליית הריבית הראשונה תהייה בדצמבר 2009, אם כי הם לא צפוי זינוק בריבית, הצםויה לעמוד בסוף שנת 2010 על 1.5%.



את עליות הריבית העתידית תולים במריל לינץ במספר גורמים מרכזיים: התנודתיות הטבעית באינפלציה, הצפי להתאוששות כלכלית במחצית השנייה של 2009, ואישור תקציב המדינה ב-15 ביולי.



במריל לינץ' מסכימים עם בנק ישראל כי הכלכלה תתחיל להתאושש לקראת המחצית השנייה של 2009, וגם עם חבילות התמריצים שבוצעו במשק. בבנק חוזים כי המשק יתכווץ השנה ב-2% ויצמח ב-1.8% בשנה הבאה. "התקציב יעבור בקרוב וזה מה שיעודד את המשק באמצעות ההרחבה הפיסקלית (עלייה בהוצאות הממשלה)", כותבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully