וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורות ממשלתיים: המדינה מעוניינת להפריט 100% מתע"ש

אורה קורן

23.6.2009 / 13:06

בעקבות יוזמת אבנר רז שפורסמה לראשונה ב-TheMarker הוקמו צוותי עבודה בין הממשלה להסתדרות לקידום ההפרטה



הממשלה מעוניינת להנפיק 100% מתע"ש, ולא להסתפק בהפרטה של 49% מהחברה, כפי שהציע יו"ר תע"ש, אבנר רז. כך מסרו מקורות ממשלתיים.



הסכמה על מיתווה ההפרטה באמצעות הנפקה הושגה בסוף 2008 בין הנהלת תע"ש, העובדים, ההסתדרות, ראשי משרד הביטחון, ומשרד האוצר, ופורסמה לראשונה ב-themarker. בשבועות האחרונים הוקמו צוותי עבודה בין הממשלה להסתדרות, במטרה לגבש הסכמות בעניין זכויות העובדים לפני קידום המהלך.



לדברי רז, קיימת הסכמה עקרונית בין ההנהלה, העובדים ומשרדי הביטחון והאוצר על עקרונות ההפרטה של תע"ש מבלי למכור חלק מחטיבותיה (מלט"ם וגבעון) לרפאל, כפי שקבעה החלטת ממשלה קודמת.



תע"ש נחשבת לחברה הבטחונית הממשלתית הבעייתית ביותר. החברה עדיין אינה רושמת רווחים, כתוצאה מנשיאתה בעול הפנסיה המונח כאבן ריחיים על צווארה קרוב לשני עשורים.



לתע"ש התחייבויות בסך כ-3.6 מיליארד שקל (נכון לסוף 2007), מהם 2.444 מיליארד שקל התחייבויות שוטפות, ו-1.176 מיליארד שקל בהתחייבויות לזמן ארוך. נכסי החברה עומדים על כ-1.848 מיליארד שקל בלבד. המשמעות היא, שלחברה הון עצמי שלילי (התחייבויות העולות על הנכסים) בהיקף של 1.832 מיליארד שקל.



ההון העצמי השלילי של החברה גדל לאורך השנים ומהווה מקור לדאגה רבה במשרד האוצר ובמשרד הביטחון, שני המשרדים האחראים על החברות הבטחוניות הממשלתיות. דו"חות החברה אינם מאושרים, ולכן לא מתפרסמים ביאורים שמסבירים את מקור הבעיה החמורה בהון העצמי של החברה.



עם זאת נודע, כי החובות השוטפים כוללים הלוואות מבנקים ומהמדינה, ריביות, תשלומי פנסיה לשנה אחת וחובות לספקים. על דו"חות החברה המקוצרים מתנוססת מזה שש שנים אזהרת עסק חי, שמשמעותה חשש לקריסת החברה.



תע"ש עוברת בשנתיים האחרונות מהפך ניהולי אסטרטגי ומפגינה צמיחה מתמשכת במכירות ובצבר ההזמנות.



מכירות החברה ב-2008 היו 670 מיליון דולר, לעומת 570 מיליון דולר ב-2006 ו-450 מיליון דולר ב-2005. צבר ההזמנות של תע"ש בסוף 2008 עמד על 4.2 מיליארד שקל. ב-2007 היה הצבר 3.9 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully