וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאגידי המים וביוב ברשויות המקומיות: לא נגבה את היטל הבצורת עבור הממשלה

עמירם כהן

23.6.2009 / 13:18

רשות המים הסכימה לדחות את הגבייה במגזר הכפרי ל-2010



גביית היטל בצורת (תשלום בגין צריכה עודפת), שאמורה הממשלה לגבות מצרכני המים העירוניים לפי חוק ההסדרים החל מראשית החודש הבא, מוטלת בספק לאחר שתאגידי המים ברשויות המקומיות הודיעו כי אין ביכולתם להיערך לגבייה הזו.



היטל בצורת יוטל על משקי בית בני 4 נפשות שצרכו יותר מ-15 מ"ק לחודש. צרכנים אלה ישלמו עבור כל מ"ק נוסף 28 שקל, תעריף המגלם קנס של 20 שקל למ"ק. משפחות בהן יותר מ-4 נפשות יקבלו 3 מ"ק נוספים לנפש לחודש לפי תעריף נמוך יותר. במידה שיאושר היטל הבצורת במסגרת חוק ההסדרים יופיעו החיובים הכוללים את היטל הבצורת בחשבונות המים הדו-חודשיים הבאים (אוגוסט או ספטמבר) שתאגידי המים והרשויות המקומיות צפויים לשלוח לצרכנים.



דובר רשות המים אמר בתגובה כי אם תאגידי המים והביוב לא יגבו את התעריפים כמתחייב מחוק ההסדרים, בתקווה שיאושר, הבעיה תועבר לטיפול לרשויות אכיפת החוק על הסנקציות הכלולות בו.



עוד אמר הדובר כי לתאגידי המים ניתנו חודשים רבים להיערך לגבייה הזו. 55% מהרשויות המקומיות גובות את חשבונות המים באמצעות תאגידי מים וביוב שהוקמו על פי חוק.



בתוך כך אישרה רשות המים כי הסכימה לדחייה בגביית היטל בצורת במגזר הכפרי כדי לתת שהות לישובים לבצע הפרדת רשת המים לשימוש ביתי מרשת המים לשימוש חקלאי. מחזיק תיק המים בהתאחדות חקלאי ישראל, יורם תמרי, אמר כי הרשות הסכימה לדחות את ישום הגבייה ל-1.1.2020 אך קרוב לוודאי שתידרש דחייה נוספת.



במרבית 800 הישובים הכפריים בישראל אין רשתות הולכת מים נפרדות לצריכה ביתית ולצריכה חקלאית. לדברי תמרי, הפרדת הרשתות בישובי המגזר הכפרי מחייבת השקעת עתק הנאמדת ב-2 מיליארד שקל.



בתוך כך יוזלו בשיעור של 1.9% תעריפי המים המסופקים על ידי חברת מקורות למגזרים השונים בשל ירידת מחירי האנרגיה לשאיבת מים במהלך חצי השנה האחרונה.



המים השפירים לשימוש חקלאי יוזלו ב-3.2 אגורות למ"ק ומחירם יהיה עתה 1.55 שקלים למ"ק. המים המסופקים לרשויות המקומיות לצריכה ביתית יוזלו ב-5.6 אגורות למ"ק מחירם יהיה עתה 2.885 שקלים למ"ק. כמו כן יוזלו בשיעור דומה המים לתעשייה, מי הקולחין והמים המליחים לשימוש חקלאי שמספקת חברת מקורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully