וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטריידר: סוחרי האופציות מעריכים שהנפט סיים את הראלי והמחיר עומד לרדת; הדולר צפוי להמשיך ולהתחזק

TheMarker

23.6.2009 / 14:00

משקיעי איטריידר מצפים היום לעליות, אך רק כ-54.2% מהסוחרים קנו אופציות call על המדדים האמריקאים להיום



סוחרי איטריידר מעריכים שהנפט סיים את הראלי ומחירי הזהב השחור בדרך למטה. מנגד, הדולר צפוי להמשיך ולהתחזק, כך מסתמן מהתפלגות סוחרי האופציות. משקיעי איטריידר מצפים היום לעליות, אך המגמה אינה חזקה. רק כ-54.2% מהסוחרים קנו אופציות call על המדדים האמריקאים להיום, לעומת 32% שמצפים להמשך מגמת הירידה.



לאחר ירידות חדות במדדי אסיה, סין עברה לעליות חדות והיא צפויה לסיים את המסחר בטריטוריה חיובית. לטענת האנליסטים, סיום כזה יכול להשפיע על הבורסות באירופה ועל מחיר הנפט באופן חיובי, ולתקן במעט את הנפילות מאתמול.



מזה זמן רב שבנק ישראל מפעיל שני כלים בלתי שגרתיים להילחם בירידת הדולר: רכישה יומית של 100 מיליון דולר בשוק, ורכישה יומית של אג"ח ממשלתיות בשוק המשני בסך 200 מיליון שקל. האנליסטים אומרים כי מניתוח טכני לטווח הארוך, נראה שהבנק מצליח בנסיונותיו גם אם באופן חלקי. הרמות הנמוכות של 3.904 שקל מתחילת החודש מהוות נקודות תמיכה בהמשך קו מגמה ארוך טווח של עליות, שתחילתו בדצמבר 2008.



אתמול, בהתאם למגמת התחזקות הדולר מול רוב המטבעות בעולם, התחזק המטבע האמריקאי מול השקל ב-1.09%, לרמה של 3.9810. "על רקע הירידה במחירי הסחורות אנו מצפים להמשך התחזקות הדולר היום. המשך היחלשות הנפט יגרום לדולר לבחון את רמת ה-4 שקלים לדולר", אומרים האנליסטים. כ-72% ממשקיעי איטריידר רכשו אופציות call, ומצפים להמשך התחזקות הדולר.



תחזית הצמיחה השלילית של הבנק העולמי מורידה את מחיר הנפט. לאחר שכבר נסחר החודש ברמות של 73.23 דולר לחבית, הסתיים המסחר אמש ברמה של 67 דולר לחבית. הסנטימנט בשוק הוא שהנפט לא יעבור את קו ה-70 דולר לחבית בקרוב, אומרים באיטריידר. רוב האנליסטים מעריכים שהמחיר ירד לכיוון 60 דולר לחבית, שם יתייצב מחדש עקב ביקושים של המדינות המתפתחות ובראשן סין. משקיעי איטריידר קנו ברובם (72%) אופציות put על הנפט, לטווח היומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully