וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוגדל סכום הפיצויים המירבי שמשלם המוסד לביטוח לאומי לעובד של חברה שפשטה את הרגל

צבי זרחיה

23.6.2009 / 15:03

התוספת התקציבית בגין השינוי המוצע - כ-12 מיליון שקל בשנה



סכום פיצויי הפיטורים המירבי שמשלם המוסד לביטוח לאומי לעובד של חברה שפשטה את הרגל יעלה מ-76,830 ל-99,879 שקל - כך החליטה בצהרים ועדת העבודה והרווחה שאישרה להצבעה בקריאה השנייה והשלישית סעיף בעניין המופיע בחוק ההסדרים במשק.



לוועדה נמסר כי בשנת 2008 אושרו 9070 פניות במוסד לביטוח לאומי שעסקו בפיצויי פיטורים לעובדים בחברות שפשטו את הרגל ופירוק תאגיד. להערכת המוסד, בשנת 2009 צפויות להתקבל כ-10,500 פניות, גידול הנובע מהמיתון הכלכלי.



התוספת התקציבית בגין השינוי המוצע – כ-12 מיליון שקל בשנה. שינוי זה יחול רק על עובדים שמעסיקיהם פשטו רגל, או שהחברה בה עבדו נסגרה, החל מה-1/4/09 ופתחו עסק החל מה-1/8/09.



יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ (ליכוד), אמר כי "השינוי יסייע בשמירת הזכויות הכלכליות של העובדים, בעיקר בתקופה הכלכלית הנוכחית, בה עסקים לא מעטים נסגרים או פושטים רגל. השינוי אינו פיתרון שיסייע לאי סגירתם, אך בהחלט מטיב עם זכויות העובדים לפיצויי פיטורים נאותים".



כמו כן, החליטה הוועדה שהזכאות לדמי אבטלה (או חלקו) תישמר עבור מובטלים שפתחו עסק עצמאי בזמן תקופת זכאותם לדמי אבטלה. הזכות לקבלת דמי האבטלה או חלקם תישמר עד שנתיים מיום פתיחת העסק העצמאי. כלומר: אדם שחותם אבטלה והחליט במהלך ימי הזכאות לדמי האבטלה לפתוח עסק עצמאי, יוכל במידה שסגר את העסק בהמשך לחזור ולקבל את ייתרת דמי האבטלה שהיו מגיעים לו, אלמלא פתח את העסק העצמאי.



החוק יחול על חותמי דמי אבטלה החל מה-1/5/2009 ולמי שפתח עסק עצמאי החל מה-1/8/09.



במהלך הדיון אמר נציג האוצר, אוהד רייפלד, "עניין זה עד היום היה חסר היגיון. מובטלים שרצו לפתוח עסק עצמאי נאלצו להמתין עד סוף תקופת זכאותם לדמי אבטלה או חלילה לפתוח עסק שחור", רייפלד הוסיף כי עלות החוק אפסית.



יו"ר הוועדה כץ אמר כי "סיוע לעסקים הקטנים והבינוניים הוא הכרחי בתקופה הכלכלית הנוכחית, בשל חשיבותם בהליכי הוצאת המשק מהמיתון, ולכן כל סיוע בתחום זה מבורך".



ח"כ אורלי לוי (ישראל ביתנו) אמרה בדיון, כי "מדובר ביוזמה מבורכת, אבל בואו לא ניסחף, עדיין לא משנים מציאות, עוד לא שינו את מעמד העצמאים בעסקים הקטנים והזכאות לדמי אבטלה עבורם, עדיין לא קיימת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully