וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: צפוי תיקון כלפי מטה בשוק; למרות הפסימיות הגואה - אין סיבה שהשווקים יחזרו לתחתית

TheMarker

23.6.2009 / 16:00

כלל פורקס: תוצאות מאכזבות מחר יעלו את הסיכון במדרגה נוספת, ועלולים לשלוח את המדדים לירידות נוספות ולחזק את הדולר מעבר ל-4 ש'



בכלל פורקס אומרים כי המגמות בשוק מעידות על חשש מעלייה בסיכון הגלום. "משקיעים רבים מעריכים שהעליות החדות בחודש שעבר הביאו את השוק לקניות יתר ותמחיר יתר, ולכן צפוי תיקון כלפי מטה", טוען טל עבדה, סמנכ"ל השקעות בכלל פורקס.



עבדה אומר כי הודעת הבנק העולמי הייתה "הקש ששבר את גב הגמל", וחיזקה את ההערכות הקיימות זה מכבר, אך לטענתו אין לזקוף רק לחובתו של הבנק את הירידות החדות מאתמול. "הציפיות הללו מחזקות את הדולר בעולם, מורידות את הביקושים לסחורות ולכן את מחירן. ניתן לראות בירידת מחיר הנפט מ-72 דולר ל-66 דולר לחבית תוך יומיים, דוגמה למגמה הקיימת בסחורות", מציין עבדה.



השקל מצטרף למגמה העולמית ונחלש מול הדולר, כשהדולר מתחזק מ-3.935 שקל ל-3.985 שקל. תגובת הצמד אירו-שקל הייתה חדה יותר, מ-5.45 שקל אתמול בצהריים ל-5.54 שקל לאירו הבוקר. בכלל פורקס טוענים כי לצמד רמת התנגדות חזקה ב-5.55, אותה ניסה הצמד לפרוץ חמש פעמים מתחילת החודש ונכשל.



המרוויח הגדול מהמהלך הוא הין היפני, שהתחזק מול הדולר, האירו והליש"ט מתחילת החודש ביותר מ-4%. "הין הוא מטבע דיפנסיבי, שנוטה להתחזק דווקא כאשר השוק יורד או כשהסיכון עולה", אומר עבדה.



"הירידות החדות מגלות את העצבים החשופים של המשקיעים, ואת חוסר הסובלנות שלהם כלפי עליית הסיכון", טוען עבדה. מחר אחר הצהריים יפורסמו נתוני הנדל"ן, מלאי הנפט וראש הפד ינאם כחלק מהכרזת הריבית בארה"ב. "תוצאות מאכזבות מחר יעלו את הסיכון במדרגה נוספת, ועלולים לשלוח את מדדי המניות לירידות נוספות, ולחזק את הדולר אל מעבר לרמת ה-4 שקלים לדולר", אומר עבדה.



כלל פיננסים: הדולר עשוי להתחזק גם מול הין



בכלל פיננסים אומרים כי הין מתחזק בעולם על רקע בריחה לנכסים בטוחים, ועל רקע הצפי לזינוק מחר בנתון העודף במאזן המסחרי של יפן. גם הדולר מתחזק מבריחה לנכסים בטוחים, אך אם העודף של יפן יהיה מחר נמוך מהצפוי, אנו עלולים לראות התחזקות נוספת של הדולר גם מול הין, טוען אמיר כהנוביץ, כלכלן מאקרו בכלל פיננסים.



כהנוביץ טוען כי מתחזקות ההערכות להותרת ריבית הפד על כנה, לפחות עד לסוף השנה. למרות זאת, הדולר, כאמור, מתחזק בעולם. "כנראה שהלחץ לבריחה לנכסים בטוחים חזק מהלחץ לתשואת ריבית. התחזקות הדולר והין משפיעה ישירות דה-פאקטו על ירידה במחירי הסחורות, אך אלו נפגעים גם בעקיפין דרך הגורמים שדוחפים להתחזקות המטבעות", אומר כהנוביץ. מדד הסחורות, ה-crb, השלים ירידה של 7.2% תוך שבועיים.



"ירידות השערים אתמול היו מוגזמות, ביחס לגורמים שדחפו להן. ללא נתוני מאקרו אמיתיים, צירוף מקרים של תרחישי אימה וספקולציות שפורסמו ברחבי העולם, גררו לפאניקה מעט מוגזמת. הנפילות מתיישבות אומנם עם המלצותינו האחרונות, אך למרות הפסימיות הגואה חשוב להגיד שאין סיבה שהשווקים יחזרו למקום שעלו ממנו, כיוון שהכלכלה היום נמצאת במקום טוב בהרבה ובפרט סקטור הבנקאות. יש התאוששות, השאלה היא מה הקצב שלה", מסכם כהנוביץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully