וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה רציפות להצעת חוק להכרה במס על הוצאות מטפלת

צבי זרחיה

23.6.2009 / 16:10

בתגובה, פועלת הקואליציה על מנת לסכל את הצעות החוק במליאת הכנסת



מפלה לממשלה: בניגוד לעמדת הממשלה והקואליציה, אישרה הוועדה לקידום מעמד האישה החלת דין רציפות על הצעת חוק למתן הכרה במס על הוצאות מטפלת. מדובר בשורה של הצעות חוק פרטיות שהתקבלו בכנסת הקודמת בקריאה הראשונה.



בעד ההצעה הצביעו הח"כים ציפי חוטבלי (ליכוד) ואנסטסיה מיכאלי, (ישראל ביתנו) הנמנות עם הקואליציה, וכן, הח"כים מהאופוזיציה נחמן שי, אורית זוארץ, שלמה מולה (קדימה), חנין זועבי (בל"ד). ח"כ נסים זאב (ש"ס) נמנע.



לפני ההצבעה הפעילה הקואליציה לחצים על יו"ר הוועדה חוטבלי שלא להעלות להצבעה את נושא הרציפות. שר האוצר יובל שטייניץ דרש מחוטבלי שלא לקיים הצבעה אולם היא סירבה.



בתגובה, פועלת הקואליציה לנסות ולגייס רוב במליאת הכנסת ביום שני הקרוב שלא להחיל רציפות על הצעת החוק. שכן, החלטת הועדה להחלת דין רציפות טעונה את אישור מליאת הכנסת.



בנוסף, יגיש משרד האוצר ביום שני הקרוב להצבעה בקריאה הראשונה את הצעתו למתן נקודת זיכוי נוספת לאם עד הגיע ילדה לגיל 5. באוצר מבקשים "להעניש" את חוטבלי ולחוקק את הצעת החוק הזו בוועדת הכספים ולא בוועדה לקידום מעמד האישה.



חוטבלי הודיעה שתאבק לגייס רוב במליאת הכנסת בעד החלת הרציפות חרף התנגדותה של הממשלה והקואליציה. כמו כן, הודיעה שתילחם לכך שהמשך החקיקה יבוצע בועדתה ולא בועדת הכספים.



"מוניתי למשרת יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולא כיו"ר הועדה לקידום הקואליציה", אמרה חוטבלי. "איננו מסתפקים בהצעה החדשה של האוצר למתן נקודת זיכוי נוספת אחת שערכה 196 שקל בחודש לאם שלה ילד עד גיל 5. הצעת האוצר תופעל בהדרגה בשנים 2011-2016".



עו"ד מיכל הנר דויטש מרשות המסים ציינה שעלותה של הצעת החוק שהתקבלה בכנסת הקודמת היא 2.6 מיליארד שקל בשנה. לדבריה, הצעתה החדשה של הממשלה מעניקה נקודת זיכוי נוספת לאם שלה ילד עד גיל 5. אם שאינה מגיעה לסף המס תוכל להעביר את נקודות הזיכוי לבעלה או לקבל מענק באמצעות מס הכנסה שלילי.



ח"כ מיכאל שתמכה אף היא ברציפות בניגוד לעמדת הממשלה אמרה כי "אני מקווה שהחוק להכרה במס בהוצאות מטפלת יתקבל במתכונתו המקורית או עם שינויים. הדבר החשוב מבחינתי הוא שהסיוע הדרוש יגיע לאלה הזקוקים לו ביותר".



ח"כ זוארץ אמרה כי "החלטת הועדה היא עוד צעד חשוב בדרך להכרה הוצאות הטיפול בילדים כהוצאה מוכרת במס. הגיע הזמן ששילובן של נשים ואימהות בעולם התעסוקה יתקיים בזכות ולא בחסד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully