וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטארט אפ רפואי - הדבר החם הבא? מדטרוניק משקיעה מיליוני דולרים בקרן ההון סיכון טריוונצ'רס

פז וייסמן

23.6.2009 / 17:04

המהלך מתבצע כשבועיים לאחר שקרן פונטיפקס חתמה על הסכם עם רוש להשקעה בחברות סטארט אפ ישראליות



הסטארט אפים הרפואיים הישראלים מתחילים למשוך תשומת לב רבה מצד ענקיות הרפואה העולמיות. יצרנית המכשור הרפואי מדטרוניק (medtronic) מבצעת השקעה אסטרטגית בקרן הון הסיכון טריוונצ'רס (triventures), אשר מתמחה במכשור רפואי. היקף ההשקעה מוערך במיליוני דולרים בודדים. המהלך מתבצע כשבועיים לאחר שקרן הון הסיכון פונטיפקס חתמה על הסכם אסטרטגי עם ענקית התרופות השווייצית רוש (roche), לצורך השקעה בחברות סטארט אפ ישראליות.



מאז הקמתה של טריוונצ'רס בשנת 2007, גייסה הקרן כ-15 מיליון דולר בחודש ינואר השנה, והשקיעה ב-5 חברות מכשור רפואי ישראליות בתחום הניתוחים בחדירה מנימלית ורובוטיקה רפואית. פרט לכך לטריוונצ'רס יש הסכם עם חברת הייעוץ האמריקאית טגריס (tegris).



טריוונצ'רס הינה קרן הון סיכון אשר מתמחה בהשקעות בתחום המכשור הרפואי בחברות סטארט אפ בשלב ה-seed. טריוונצ'רס פועלת לפי מודל עסקי שונה מקרן הון סיכון רגילה. טריוונצ'רס פועלת כקרן המשלבת את שלב החממה עם חברת ייעוץ, כך שהקרן תבצע השקעות בחברות בשלבים מאוד מוקדמים.



מדטרוניק הינה חברה רב לאומית אשר נסחרת כיום לפי שווי שוק של 37 מיליארד דולר. החברה סיימה את שנת 2008 עם מכירות של 13.5 מיליארד דולר ורווח נקי של 2.23 מיליארד דולר. לחברה מגוון רחב של מוצרים החל ממכשור בתחום הדיאגנוסטיקה וההדמיה בתחומי הקרדיולוגיה, אורולוגיה ונוירולוגיה ועד לשתלים כמו סטנטים.



טריוונצ'רס הוקמה בידי מיכל גבע, ד"ר פיטר פיצגרלד וד"ר מרטין לאון. מיכל גבע שימשה עד לא מכבר כסגנית נשיא בחברת giview הישראלית, אשר מפתחת מכשיר לבדיקות אנדוסקופיה (לבדיקת סרטן מעי הגס). ד"ר מרטין לאון הינו מיזמי חברת pvt, אשר נמכרה בשנת 2003 לחברת אדוארדס בסכום של 155 מיליון דולר פרט הן ד"ר לאון והן ד"ר פיצגרלד הינם קרדיולוגים.



גארי אליס, מנהל הכספים של מדטרוניק, ביקר בישראל בחודש ינואר השנה והתראיין ל-themarker ושיבח את תעשיית המכשור הרפואי הישראלית. עם זאת אמר כי החברה מחפשת בישראל באופן תמידי בין היתר בתחום הדיאגנוסטיקה והניווט התוך גופי, פרט לכך גם תחום הקרדיולוגיה מושך את החברה. אליס ציין כי המשבר הכלכלי יצר הזדמנויות חדשות להשקעה, שכן האבלואציות (הערכות שווי) של חברות הסטארט אפ ירדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully