וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר עיכוב של שנה וחצי: מחודש יולי תיאסר מכירת חומרי הדברה לגינון המסכנים התפתחות תינוקות

עמירם כהן

23.6.2009 / 17:30

החומרים שיאסרו בשימוש הם "דיאזינון" ו"כלורופירפוס"



לאחר שנה וחצי של עיכוב ביישום ההחלטה, יאסור משרד החקלאות החל מראשית החודש הבא, שיווק ומכירה של חומרי הדברה לגינון ביתי המכילים זרחן אורגני.



החומרים שיאסרו בשימוש הם "דיאזינון" ו"כלורופירפוס", ששורה של מחקרים מראה כי חשיפת נשים בהריון לחומרים הללו עלולה לגרום לפגיעה בהתפתחות העובר ולפגיעה בהתפתחות התינוקות לאחר הלידה. הפגיעה העיקרית מתבטאת בירידה במשקל העוברים והתינוקות וירידה בהיקף הראש. מאותם מחקרים עולה כי הנזקים הם בלתי הפיכים.



החלטת משרד החקלאות לאסור את השימוש הצטרפה להחלטת המשרד לאיכות הסביבה, שאסר על מכירת תכשירים דומים המכילים זרחן אורגני להדברת מזיקים בתוך כותלי הבית. ההחלטה התקבלה במשרדי החקלאות ואיכות הסביבה לאחר איסורים דומים שהטילה לפני מספר שנים הרשות האמריקאית לאיכות הסביבה.



כמקובל במקרים דומים העניק משרד החקלאות למשווקים ולסוחרים ארכה של שנה וחצי להיערך ליישום החוק ולמכור את מלאי התכשירים שעל המדפים. המועד הזה צפוי להסתיים בעוד כשבוע וחצי (1 יולי 2009). עד למועד זה על היצרנים לפנות מהמדפים את כל המוצרים המכילים זרחן אורגני.



ממשרד החקלאות נמסר בתגובה כי מראשית החודש הבא תיאסר מכירת המוצרים שהוזכרו, לאחר שהמשווקים והסוחרים קיבלו תקופת הסתגלות של שנה וחצי וכי פקחי המשרד יאכפו את התקנות בכל בתי העסק למכירת חומרי הדברה לגינון. עוד נמסר כי יוגשו תביעות משפטיות נגד סוחרים ומשווקים שיפרו את החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully