וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יולי עופר מחזק את ההון העצמי של סנטרל יורופיאן ב-22 מיליון שקל

מיכאל רוכוורגר

23.6.2009 / 17:46

מנהלת מגעים לרכישת השלד הבורסאי אינוונטק תמורת 100-120 מ' ש' בכדי לרכז בו את פעילות המלונאות שלה



יולי עופר (75%) ונמרוד רינות (25%) - בעלי השליטה בחברת הנדל"ן סנטרל יורופיאן אסטייטס - מחזקים את ההון העצמי של החברה (המיוחס לבעלי המניות), שנשחק נכון לסוף מארס 2009 ב-96%, לעומת מארס 2008. ההון העצמי של החברה נאמד ב-2.7 מיליון שקל בלבד, ומהווה כ-0.32% מהמאזן הכולל. החברה דיווחה כי עופר ורינות המירו הלוואת בעלים של כ-22.4 מיליון שקל להון עצמי, שיגיע לגובה של 30 מיליון שקל.



במקביל דיווחה סנטראל יורופיאן כי היא מנהלת משא ומתן עם חברת האנרגיה של יעקב לוקסנבורג לרכישת השליטה בשלד הבורסאי, אינוונטק, המוחזק בכ-88% על ידי לפידות, ונסחר בבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של כ-106 מיליון שקל.



במסגרת מתווה העסקה, תרכוש סנטרל יורופיאן בשלב הראשון כ-74% מהון המניות של אינוונטק, ולאחר מכן הצדדים ידונו לגבי רכישת יתרת המניות של אינוונטק. נכון להיום לאינוונטק אין פעילות עצמאית, אך בקופתה היקף מזומנים של כ-140 מיליון שקל.



לפי ההערכות, עבור המניות תשלם סנטרל יורופיאן כ-110-120 מיליון שקל. סכום זה משקף את המזומנים של אינוונטק ופרמיית שליטה של כ-5%-10%. העסקה כפופה לקבלת אישור של אסיפת בעלי המניות של החברות המעורבות, שכן מדובר בעסקת בעלי עניין.



עם השלמת העסקה, מתכוונת סנטרל יורופיאן למזג אל תוך אינוונטק את פעילותה המלונאית במזרח אירופה (בעיקר בהונגריה), המרוכזת תחת חברת cee hotel holdings ושוויה מוערך בין 100-200 מיליון שקל. בימים אלה שכרה החברה מעריכי שווי למלונות. סנטרל יורופיאן תממן את העסקה באמצעות הזרמת הון של בעלים, וכן באמצעות הלוואות גישור לטווח קצר שיוחזרו לאחר העברת הפעילות המלונאית לתוך אינוונטק.



בכוונת סנטראל יורופיאן להשתמש בפלטפורמה הציבורית של אינוונטק על מנת לבצע גיוסי הון עתידיים לצורך רכישת נכסים נוספים. החברה בוחנת בימים אלה מספר עסקות בתחום המלונאות באזור מונטנגרו.



סנטראל יורופיאן אינה נסחרת בבורסה, אך החברה מחויבת למסור דיווחים בשל העובדה כך שהנפיקה לפני כמה שנים אג"ח בהיקף של כ-142 מיליון שקל, הנסחרות כיום בתשואה לפדיון של כ-30%. החברה פועלת בתחומי נדל"ן מניב ובנייה למגורים ברחבי הונגריה, סלובקיה, סרביה ורומניה. בקופתה של החברה היקף מזומנים של כ-60 מיליון שקל, והיא אמורה לשלם באוגוסט 2011 כ-35 מיליון שקל לבעלי אג"ח א'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully