וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר מתנהל ביציבות

יובל מעוז

23.6.2009 / 20:00

מדד נאסד"ק נסחר ברמה של 1,766 נקודות, ומדד S&P 500 מתחזק ב-0.3%. מניית אלווריון מזנקת ב-10% אחרי עסקה גדולה נוספת

המסחר בניו יורק מתנהל ביציבות. נאסד"ק נסחר ביציבות ברמה של 1,766 נקודות; דאו ג’ונס נסחר ביציבות ברמה של 8,335 נקודות ומדד S&P 500 מתחזק ב-0.3%. בשוק הסולידי נרשמת ירידות שערים והתשואה על האג"ח הממשלתיות לעשר שנים עולה ב-0.04% ל-3.652%.

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הודיעה היום כי דירוג האשראי AAA של ארה"ב בטוח, אך הוסיפה כי הדירוג עלול להיות בסכנה אם ממשל ארה"ב לא יוכל להביא לירידה בחוב הציבורי.

בנתוני המקרו התפרסמו היום נתוני מכירות בתים קיימים בארה"ב. מכירות בתים קיימים בארה"ב עלו בחודש מאי לרמתם הגבוהה ביותר מאז אוקטובר, בעקבות נפילה במחירי הבתים, מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR). מכירות בתים קיימים עלו ב-2.4% בחודש שעבר לקצב שנתי של 4.77 מיליון יחידות - עלייה חודשית שלישית בארבעת החודשים האחרונים. עם זאת, העלייה היתה מתונה מתחזיות הכלכלנים לקצב מכירות שנתי של 4.85 מיליון בתים. לעומת חודש מאי 2008, נרשמה ירידה של 3.6% במכירות הבתים.

הבנק העולמי הוריד אתמול את תחזית הצמיחה העולמית שלו לשנת 2009, וצפה כי המיתון הגלובלי יהיה עמוק יותר מכפי שצפה בחודש מארס. כמו כן, הזהיר הבנק העולמי כי הימלטות הון מהמדינות המתפתחות תוביל לגידול במספר העניים ועלייה בשיעור האבטלה.

לפי התחזית המעודכנת, הכלכלה העולמית תרשום צמיחה שלילית של 2.9% ב-2009, לעומת התחזית הקודמת שפירסם הבנק העולמי במארס, שצפתה נסיגה של 1.7% בכלכלת העולם ב-2009. לפי התחזית, ב-2010 תתאושש הכלכלה הגלובלית מהמיתון בשנה הבאה ותרשום צמיחה של 2%, ירידה לעומת התחזית הקודמת שצפתה צמיחה עולמית של 2.3% ב-2010.

עליות בענף הכימיקלים

אינטל, יצרנית השבבים הגדולה בעולם, תתחיל למכור לחברת נוקיה מעבדים המיועדים למכשירי טלפון סלולרים - פריצת הדרך הגדולה ביותר של אינטל בהתרחבותה לשוק שבבי הסלולר.

בענף הכימיקלים והאשלג נרשמות עליות שערים. פוטאש מתחזקת ומוזאיק מוסיפה 2%.

אלווריון ממשיכה להשיג עסקות משמעותיות: שבוע אחרי חוזה הענק שחתמה אלווריון, יצרנית פתרונות התקשורת האלחוטיים מבוססי תקן ה-WiMax, בארצות הברית, חותמת החברה על חוזה גדול נוסף, המוערך על פי מקורות בשוק בעשרות מיליוני דולרים. תחת ההסכם החדש, תפרוס אלווריון רשת WiMax לאריאה באיטליה, שהיא מפעיל התקשורת היחיד באיטליה עם רישיון להפעלת WiMax ארצי. מהשבוע שעבר בו הודיעה החברה על עסקה בהיקף של 100-150 מיליון דולר, זינקה מניית החברה בכ40%.

סרגון נטוורקס, המייצרת ציוד לתקשורת סלולרית בקצבים גבוהים, נמצאת במגעים להקמת תשתית תקשורת בארה"ב בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. החוזה קשור לפרויקט שמקדמת ממשלת ארה"ב, אשר מטרתו פרישה של רשת אלחוטית באזורים כפריים.

חוזה משמעותי חדש לאמדוקס. מפתחת מערכות הבילינג ושירותי הערך המוסף לחברות הסלולר, תספק שירותי מיקור חוץ ותאחד את מערכות הבילינג של אליסה (Elisa) הספקית המובילה בפינלנד לתקשורת אלחוטית, נייחת, אינטרנט בפס רחב וטלוויזיה בכבלי בעסקה שמוערכת בעשרות רבות של מיליוני דולרים.

נס טכנולוגיות חתמה על חוזה בהיקף מיליוני דולרים לאספקת מערכת השליטה והבקרה NessControl לממשלה בדרום אמריקה. מערכת נס קונטרול תיושם בקרב הכוחות המיוחדים של אותה מדינה. NessControl היא מערכת מקיפה לשליטה ובקרה ליחידות ניידות טקטיות.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully