וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארץ: בזק בינלאומי מנסה לטרפד את מכירת מניותינו בוואלה כדי לרכוש אותן בעצמה בתנאים הנוחים לה

נורית רוט

23.6.2009 / 21:30

בזק בינלאומי טוענת כי המשא ומתן שמנהל העיתון למכירת חלקו בוואלה מנוגד להסכם בין הצדדים



"בזק בינלאומי הגישה בקשה לצו מניעה שיאסור על הארץ למכור את מניותיה בוואלה תקשורת בחוסר תום לב. החברה מנסה לטרפד ולעכב את מכירת המניות לרוכשים פוטנציאלים, ולהוריד את שווי מניות הארץ על מנת שתוכל לרכוש בעצמה את השליטה באתר בתנאים ובעיתוי הנוח לה", כך טוענת הוצאת עיתון "הארץ", המחזיקה בכ-32.6% ממניות וואלה, בתגובה שהגישה היום (ג') לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בקשר לבקשתה של בזק בינלאומי משבוע שעבר.



בבקשה למתן צו מניעה האוסר על העיתון לנהל משא ומתן או לקבל הצעות למכירת המניות שהגישה החברה, המחזיקה 34.2% ממניות וואלה, נטען כי המשא ומתן שמנהל העיתון למכירת חלקו בוואלה מנוגד להסכם בין הצדדים, האוסר על הארץ למכור את חלקו בלא אישור מראש ובכתב של בזק בינלאומי.



בתגובה טוען העיתון, המיוצג על ידי עוה"ד זאב ליאונד ואלון נדב, כי בהסכם בעלי המניות מדצמבר 2000 אין שום איסור על קיום משא ומתן למכירת מניות הארץ, ומכאן שהעיתון לא הפר את ההסכם בכך שקיים משא ומתן ראשוני עם חברת שמרוק ישראל, עם חברת ס.ה. סקיי השקעות, עם טייגר הולדינגס ועם גורם נוסף.



עוד טוען העיתון כי נכון למועד הגשת התגובה אין לו שום מחויבות כלפי אף אחד מהגורמים עמם קיים משא ומתן או כלפי גורם אחר. העיתון הוסיף כי אין בכוונתו למכור את מניותיו לאף אחד מהגופים עמם קיים משא ומתן ראשוני, בטרם תינתן לבזק בינלאומי זכות הסירוב הראשונה המוקנית לה בהסכם וכי עובדה זו הובהרה לחברה.



לטענת העיתון, ההסכם המסדיר את השליטה המשותפת שלו ושל בזק בינלאומי בוואלה, קובע כי במקרה של מכירת מניות של מי מהצדדים מחוץ לבורסה, הצד המוכר את מניותיו חייב לתת לצד שכנגד את זכות הסירוב הראשונה (הזכות לרכוש את המניות בתנאי ההצעה הכספית שהציע הרוכש) וזכות ההצטרפות (מכירת מניותיו של הצד שכנגד). כלומר, לצד שכנגד ניתנה זכות מוגבלת בלבד להתנגד לזהות הרוכש.



לפי העיתון, פרשנותה של בזק בינלאומי כי מכירת מניות העיתון מחוץ לבורסה, ואף עצם ניהול משא ומתן עם רוכשים פוטנציאליים כפופים לקבלת הסכמתה, מראש ובכתב, היא פרשנות מופרכת וקיצונית במיוחד, המנסה להטיל על מניות העיתון מגבלה חמורה ביותר, הפוגעת קשות בעבירותן, סחירותן, ושווין הכלכלי.



"שום תאגיד עסקי סביר, ודאי לא קונצרן כבזק, לא היה מסכים להטלת מגבלה כה דרסטית ומרחיקת לכת, ולפגיעה כה חמורה ומשמעותית בקניינו", נטען בתגובה. פרשנות זו, אינה מעוגנת בהסכם בעלי המניות ואף לא בשני התשקיפים שפירסמה חברת וואלה, כשגייסה הון מן הציבור, נטען.



העיתון מסר כי בזק בינלאומי פנתה לבית המשפט בידיים לא נקיות, בחוסר תום לב, ותוך אי גילוי עובדות מהותיות, שכן בניגוד לנטען על ידה, יו"ר הדירקטוריון שלה, שלמה רודב, ידע על המשא ומתן המתנהל על ידי העיתון למכירת מניותיו במשך מספר חודשים, והציג בפני העיתון מצגים לפיהם אין צורך באישור של החברה למכירת המניות או לניהול המשא ומתן.



יתירה מזו, נטען, דירקטוריון חברת וואלה הסמיך את מנכ"ל וואלה אילן ישועה, בישיבה מהחודש שעבר שבה נכח גם רודב, להיפגש עם הקונים הפוטנציאלים שאין להם ניגוד עניינים עם וואלה, ולמסור להם נתונים שאינם סודיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully