וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה ברווחים ובמכירות של אורקל - אך התוצאות עלו על תחזיות האנליסטים

נמרוד הלפרן

23.6.2009 / 23:19

הנשיאה צפרה כץ: "בקיזוז התנודות בשער הדולר - רשמנו צמיחה של 19% ברווחים"



ענקית התוכנות העסקיות האמריקאית דיווחה היום (ג') על ירידה ברווחיה ובהכנסותיה הרבעוניים, אולם תוצאותיה עלו על תחזיות האנליסטים. אורקל, חברת התוכנה השלישית בגודלה בעולם, רשמה רווח נקי של 1.9 מיליארד דולר, או 38 סנט למניה, ברבעון הכספים הרביעי שלה, שהסתיים בסוף חודש מאי, לעומת רווח של 2 מיליארד דולר, או 39 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי הוצאות חד פעמיות, רשמה החברה רווח של 46 סנט למניה - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 44 סנט למניה.



אורקל, שבראשה עומד המנכ"ל והמייסד לארי אליסון - היהודי העשיר בעולם - רשמה בתקופה המדווחת מכירות של 6.9 מיליארד דולר - ירידה של 5% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת אך מעל לתחזיות האנליסטים למכירות של 6.5 מיליארד דולר. הכנסות החברה ממכירת רישיונות תוכנה חדשים ירדו ב-13% לעומת התקופה המקבילה, ל-2.7 מיליארד דולר. אנליסטים צפו נפילה חדה יותר של 24% במכירות של רישיונות תוכנה חדשים.



"כאשר מקזזים את התנודות המשמעותיות בשער הדולר בשנת הכספים האחרונים, אשר היו מחוץ לשליטתנו, רשמנו בשנת הכספים צמיחה של 19% ברווח למניה לפני הוצאות", אמרה נשיאת אורקל וסמנכ"לית הכספים של החברה, הישראלית לשעבר צפרה כץ, בעת פרסום הדו"חות. "מדובר בהישג מדהים לאור מה שהתרחש בכלכלה העולמית במהלך 12 החודשים החולפים", הוסיפה.



מניית אורקל, אשר עלתה ב-40% מאז השפל של חודש מארס, יורדת ב-0.5% במסחר לאחר הסגירה, אחרי שסיימה את שעות המסחר הרגילות בוול סטריט בעלייה של 0.2%.



בחודש אפריל הדהימה אורקל את עולם הטכנולוגיה, כאשר הודיעה על רכישת סאן מיקרוסיסטמס ב-7.4 מיליארד דולר. העסקה, אשר צפויה להיסגר הקיץ, מעניקה לאורקל בראשונה דריסת רגל בשוק החומרה - שוק שהחברה נמנעה עד כה מלהיכנס אליו - ובכך מחריפה את התחרות בין אורקל לענקית המחשוב יבמ, שאף היא ניהלה מגעים לרכישת סאן. העסקה גם עלולה לפגוע ברווחיות של אורקל, משום ששולי הרווח בתחום החומרה בדרך כלל נמוכים יותר מאלו של עסקי התוכנה.



אורקל, הידועה במדיניות הרכישות האגרסיווית שלה, רכשה בשלוש השנים החולפות חברות בשווי כולל של 35 מיליארד דולר. רכישת סאן צפויה להיות העסקה הגדולה ביותר של אורקל מאשר רכשה של חברת bea סיסטמס ב-8.5 מיליארד דורל בשנת 2008, ורכישת פיפלסופט תמורת 11.1 מיליארד דולר בתחילת שנת 2005.



צפרה כץ אמרה בשבוע שעבר בעת ביקור בישראל כי המשבר הכלכלי העולמי טומן בחובות הזדמנויות עסקיות. "בשנת 2001 מכירת רישיונות התוכנה שלנו ירדה בשליש - דמיינו שתחום פעילות מרכזית שלכם יורד בשליש. איך הגבנו? הגדלנו את כוח האדם בתחומי המחקר והפיתוח ב-15%", אמרה כץ בפורום ראשי המשק שנערך לפני שבוע בכפר הירוק.



"במשבר הקודם לא פיטרנו עובדים. אמנם לא ביצענו העלאות שכר, וביטלנו בונוסים, אך לא פיטרנו עובדים. עם תום המשבר הקודם ב-2003 השתמשנו ביתרון היחסי שצברנו בשנות המשבר כדי לגדול - במהלך 5 שנים קנינו 56 חברות - הוצאנו 46 מיליארד דולר. המשבר הקודם הביא אותנו למקום שבו אנחנו נמצאים", הוסיפה.



כץ התייחסה גם למשבר הנוכחי: "גם המשבר הנוכחי נתן לנו הזדמנויות", הסבירה. "ההזדמנות לרכישת סאן לא היתה נקרית בדרכנו אילולא המשבר. בין היושבים בקהל פה יש רבים המנהלים חברות גלובליות. זאת ההזדמנות שלכם להסתכן כדי להשיג את המתחרים".





טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully