וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנתח של בורסת NYSE מכלל המסחר במניות בארה"ב נפל לשפל של 30.2% במאי

סוכנויות הידיעות

24.6.2009 / 8:15

לפי בלומברג, המנצחות הגדולות מאיבוד השליטה בשוק המסחר במניות של NYSE הן בורסות דיירקט אדג' ובאטס



השליטה של בורסת nyse יורונקסט בשוק המניות האמריקאי דועכת. 217 שנים לאחר שהוקמה הבורסה מתחת לעץ ברחוב וול סטריט, החברה המפעילה את הבורסה רשמה שיעור שפל של 30.2% מכלל המסחר במאי - כך דיווחה בלומברג. זוהי ירידה של 2.8 נקודות לעומת פברואר - החודש הגרוע מאז יוני 2008.



את היקף המסחר שהפסידה nyse יורונקסט לא הרוויחה נאסד"ק - יריבתה של nyse זה 38 שנים. המרוויחות העיקריות היו דיירקט אדג' ובאטס אקסצ'יינג', אשר הכפילו את היקף המסחר בהן מאז אוגוסט ל-22.8% במשותף.



"כשמדובר בשוק שהוא כולו אלקטרוני, העובדה שאתה הראשון או שאתה הוותיק בשוק לא אומרת יותר כלום לאף אחד", כך אמר מייקל רוזן, סגן נשיא בחברת הברוקראז' unx לבלומברג. "הסוחרים במניות לא קונים את הסיפור של nyse או נאסד"ק. הם פשוט רוצים את הביצוע המהיר והטוב ביותר במחיר הנמוך ביותר".



הנתח של nyse יורונקסט משוק המניות הגדול בעולם ירד אפילו אחרי רכישת הבורסה האלקטרונית ארכיפלגו משיקאגו בשנת 2006 בעבור 3 מיליארד דולר. עובדה זו מדגישה את גדילת השפעתן של שיטות מסחר אלטרנטיוויות כמו שמציעות באטס ודיירקט אדג' - שתי חברות המנוהלות על ידי חברות בוול סטריט.



בשנה שעברה החליפו ידיים בממוצע 8.86 מיליארד מניות בשווי 60.6 מיליארד דולר בכל יום בארה"ב, לפי בלומברג. כאשר הוכרזה עסקת nyse ארכיפלגו באפריל 2005, היה מספר העסקות קטן בחצי ושתי הבורסות ניהלו 50.7% מכלל היקף העסקות באותה התקופה.



העסקה הפכה את הביג בורד מחבר בארגון ללא מטרות רווח לחברה ציבורית ומפעילת הבורסות הגדולה בעולם. הכנסות nyse זינקו פי 3 ל-4.7 מיליארד דולר בשנה שעברה מ-1.63 מיליארד דולר ב-2005, לפי דו"ח החברה.



nyse יורונקסט ניהלה מסחר מניות בשווי 38.05 טריליון דולר ב-7 שווקים בשנה שעברה תחת ניהולו של דנקן נידראוור. נאסד"ק omx ניהלה מסחר בשווי 37.78 טריליון דולר. היריבה הקרובה ביותר של השתיים היתה בורסת לונדון, אשר ניהלה מסחר בשווי 7.77 טריליון דולר.



בארה"ב לבדה, הנתח של nyse משוק המסחר במניות הצטמצם ב-35% מאז המיזוג עם ארכיפלגו, וירידה נרשמה בנתח של nyse בכל אחד מהחודשים האחרונים - הירידה הארוכה ביותר מאז 2005, לפי בלומברג. הנתח של נאסד"ק החל לרדת גם הוא.



בורסות nyse ונאסד"ק הן הבית של כל החברות הציבוריות בארה"ב - שלהן שווי שוק כולל של 10.6 טריליון דולר. הנתח של שתי הבורסות מכלל מסחר המניות בארה"ב צנח ל-50.8% לעומת 74.1% במארס 2006.



בורסת nyse שלטה בשוק המניות בארה"ב עד לשנת 1999, בה החל הנתח של בורסת נאסד"ק מכלל המסחר במניות בארה"ב לגדול בעקבות העלייה במניות מגזר הטכנולוגיה. באותם הימים, היריבות בין נאסד"ק ו-nyse התמקדה בשכנוע חברות לרשום את החברות בארה"ב למסחר אצלן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully