וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק סיטי יעלה את שכר הבסיס של עובדיו בעד ל-50% כדי לפצות על הירידה בסכומי הבונוסים

סוכנויות הידיעות

24.6.2009 / 8:34

ההעלאה הגדולה ביותר בשכר תהיה לבנקאי ההשקעות ולסוחרים, כך אמר מקור המקורב לפרשה לבלומברג



סיטי (לשעבר סיטיגרופ), הבנק אשר קיבל סיוע בשווי 45 מיליארד דולר מממשל ארה"ב, יעלה את שכר הבסיס של עובדיו בעד ל-50% כדי לפצות על הירידה בסכום הבונוסים השנתיים - כך דיווח מקור המקורב לבנק לבלומברג.



ההעלאה הגדולה ביותר בשכר תהיה לבנקאי ההשקעות ולסוחרים, לפי המקור. העובדים בחטיבות הבנקאות הפרטית, כרטיסי האשראי, ניהול הסיכונים וחטיבת המשפטים יקבלו העלאה קטנה יותר. בנוסף, מתכנן סיטי להעניק אופציות חדשות כדי לנסות ולשמור על עובדיו לאחר שמחיר מניית סיטי צנח ב-84% בשנה שעברה.



סיטי מצטרף בכך למתחריו מורגן סטנלי ו-ubs, בהעלאת השכר עבור הבכירים והעובדים. מורגן סטנלי הודיע בחודש שעבר כי יגדיל את שכר הבסיס עבור רבים מבכיריו ויכפיל את שכרו של סמנכ"ל הכספים קולם קלהר.



"סיטי ממשיך לבחון דרכים להבטיח ששכרם של העובדים מתאים לשכר העובדים בתעשייה כולה", אמר דובר סיטי סטיבן כהן אתמול לבלומברג אך סירב להעניק עוד פרטים בנושא.



מתן בונוסים והטבות הן ההוצאה התפעולית הגדולה ביותר של סיטי. בשנה שעברה הסתכמו הוצאות אלה ב-32.4 מיליארד דולר, ירידה של 4.3% לעומת שנת 2007. הבנק רשם הפסד שיא של 28 מיליארד דולר בשנת 2008 לעומת רווח של 3.6 מיליארד דולר ב-2007.



גם בנק ubs השווייצי העלה את שכר הבסיס של הבנקאים ב-50%, כך גם בנק אוף אמריקה אשר רכש את מריל לינץ'.



הבונוסים בוול סטריט מהווים שני שלישים מכלל חבילת השכר של הבנקאים. המשכורות נעות מ-80 אלף ועד ל-300 אלף דולר בשנה בעוד שהבונוסים עשויים להסתכם במיליוני דולרים - כך אמר היועץ לענייני שכר אלן ג'ונסון לבלומברג. בשנת 2007 העניקו חמשת חברות הפיננסים הגדולות בוול סטריט בונוסים בשווי 39 מיליארד דולר.



ממשל אובמה מינה מוקדם יותר החודש את עורך הדין קנת' פיינברג לפקח על שכר עובדים ב-7 חברות - aig, סיטי, בנק אוף אמריקה, ג'נרל מוטורס, קרייזלר וזרועות המימון של שתי האחרונות.



לפיינברג יהיו סמכויות נרחבות לקבוע את השכר והבונוסים לחמישה המנהלים הבכירים ביותר ול-20 העובדים בעלי השכר הגבוה בארגון. הפיקוח יימשך כל עוד לא מוחזרת ההלוואה במלואה. בין המנהלים ששכרם יפוקח על ידי פיינברג יהיו מנכ"ל סיטי ויקראם פנדיט, שקיבל 38 מיליון דולר ב-2008; קנת לואיס, מנכ"ל בנק אוף אמריקה, שקיבל 9 מיליון דולר ב-2008; ופריץ הנדרסון מ-gm, שקיבל 8.7 מיליון דולר ב-2008 על תפקידו כנשיא החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully