וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט העליון קיבל ערעור הפרקליטות: החמיר עונשו של שלמה בניזרי ל-4 שנות מאסר במקום שנה וחצי

TheMarker Online

24.6.2009 / 9:19

בניזרי הורשע בשורת עבירות, ובראשן קבלת שוחד ונקבע שהיה קלון במעשיו



השר לשעבר שלמה בניזרי ירצה ארבע שנות מאסר, כך קבע הבוקר (רביעי) בית המשפט העליון לאחר דיון בערעור שהגיש. בניזרי עירער נגד החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים, שגזר עליו באפריל בשנה שעברה 18 חודשי מאסר בפועל, שמונה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 80 אלף שקל. פרקליטות המדינה עירערה אף היא על גזר הדין, הקל מדי לטעמה, וביקשה לגזור על בניזרי שבע שנות מאסר.



בניזרי הורשע בקבלת שוחד, הפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע ובשיבוש הליכי משפט. בעת שהיה שר העבודה ואחראי על שירות התעסוקה, סייע בניזרי לחברו משה סלע, בעליהן של חברות כוח אדם שהביאו עובדים זרים לישראל - בתמורה ל-100 אלף שקל. פטרונו הרוחני והפוליטי של בניזרי, הרב ראובן אלבז הורשע בעבירה של תיווך לשוחד וקשירת קשר לביצוע פשע, לאחר שחלק מהכספים יועדו לישיבת "אור החיים" בירושלים, שבראשה הוא עומד. סלע היה עד מדינה במשפט.



בגזר הדין כתב שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, יעקב צבן, שלאנשים במעמד של בניזרי "אסור להשפיע על פקידים במשרד ממשלתי, לא במפורש, לא באמירה ולא ברמז כדי לעזור לאיש עסקים על מנת שיעזור לישיבה". השופט צבן כתב בגזר הדין כי עבירות השוחד והפרת האמונים שבהן הורשע הן פגיעה בציבור, ה"מטביעה קלון במבצע".



פרקליטות המדינה ביקשה שעונשו של השר לשעבר יהיה שבע שנות מאסר בפועל, אך השופט הזכיר כי הרשעתו של בניזרי מצומצמת משמעותית ממה שיוחס לו בכתב האישום. במסגרת הנסיבות המקילות שמנה השופט, הוא ציין כי בניזרי כבר נשפט על ידי התקשורת וכי הח"כ ומשפחתו עוסקים בפעילות צדקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully