וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: הדולר ירד אתמול כשברקע קטנו הסיכויים להעלאת הריבית בארה"ב, וגם סנטימנט הסיכון התגבר

TheMarker

24.6.2009 / 10:09

האנליסטים אומרים כי המשקיעים ממתינים לפרסום היום של נתוני מלאי הנפט השבועיים בארה"ב



המטבע האמריקאי השיל כוחו ביום שלישי, על רקע הספקולציות כי בכוונת הפד לשמור על עלות ההלוואות נמוכות ככל האפשר, ובכך קטנו הסיכויים להעלאת ריבית ביום רביעי. הדולר נסחר סביב הרמות של 1.4080 מול האירו, סביב 94.15 מול הין וסביב הרמות של 1.6455 אל מול השטרלינג.



האירו זינק ביותר מ-1% מעל הרמות של 1.41 דולר. השווקים הפיננסיים ממתינים לתגובה, לאחר תוצאות המכירה הפומבית של 104 מיליארד דולר של חובות מנופקים. המכירה הפומבית אתמול של 40 מיליארד דולר של איגרות אוצר דו שנתיים ראו תשואת שיא של 1.15%, הרמה הגבוהה ביותר מנובמבר 2008, כאשר הביקוש גובר. יחד עם זאת, ביקוש נמוך לשאר האיגרות המנופקות יעלה את הדאגה של המשקיעים - איך ארה"ב תממן את גירעון הענק.



אתמול נרשם שיפור בשוק המניות, לאחר הנפילות הקשות ביום המסחר הראשון השבוע בוול סטריט, וזה עודד את המשקיעים להיות מעט יותר אופטימיים ולקחת סיכונים. הדולר נוטה להיחלש כאשר סנטימנט הסיכון משתפר, כשהמשקיעים מזיזים את כספם ממפלט בטוח בדולר לנכסים ומטבעות בעלי תשואה גבוהה יותר. נזכיר, כי הריבית של ה-boa היא בין הנמוכות בעולם המפותח, ועומדת על רמה של 0.25%-0%.



סקר ה-cbi, שיתפרסם היום בבריטניה, ייתן תמונה מקיפה על מצב המכירות במגזר הסיטונאי והקמעונאי. בארה"ב יתפרסו נתוני הזמנות מוצרים בריי קיימא בשעה 12:30 (gmt), מכירות בתים חדשים בשעה 14:00 (gmt) ובשעה 18:15 הפד יכריז על הריבית לטווח קצר ויפרסם את מסקנות הפגישה. בניו זילנד יתפרסם החשבון השוטף, והתחזית הינה קיטון בגירעון לרמה שלילית של 1.26 מיליארד דולר. זאת, בהשוואה לגירעון של 4.03 מיליארד דולר, בקריאה הקודמת.



דולר-שקל: בשעות הערב המאוחרת השקל סגר בעלייה מול הדולר, כאשר במסחר הבין בנקאי הצמד נסחר ברמה של 3.9270. חולשתו של השטר הירוק באה לידי ביטוי גם על המטבע המקומי. שר האוצר הישראלי חתם אתמול על עסקה עם תאגידים ועסקים, על חבילת התמריץ שנועדה לרסן את ההאטה הכלכלית בשל המשבר העולמי. החבילה באה בנוסף להחלטה של שר האוצר ביום שני, לספק מיליארד דולר למגזר הייצוא שנפגע קשות בשל המשבר הכלכלי.



זהב: החוזה העתידי על הזהב הצליח להתרומם ב-3 דולר, וסגר סביב הרמות של 925.75 דולר לאונקיה. זאת, לאחר שהמתכת היקרה ירדה לשפל של 913.40 דולר, קודם לכן. התייצבות הנפילות בשווקים הפיננסים גרמו לירידה בביקושים לשטר הירוק כמפלט בטוח, והמשקיעים החלו לגדר עצמם מחדש מפני חולשתו של הדולר בעולם וכנגד האירו בפרט. כעת נסחר החוזה העתידי על הזהב סביב הרמות של 924.9 דולר לאונקיה.



נפט: החוזה על הנפט הפתיע לטובה את המשקיעים שהחזיקו בפוזיציות רכישה אמש, ועלה כמעט ב-2% לרמה של 68.70 דולר לחבית. זאת, לאחר נפילה חדה ביום שני וביום שישי האחרון. הדולר נחלש בזירה העולמית אמש ובשל התמחור של הנפט בדולרים, ירידה בערך המטבע האמריקאי תמכה בעליית הזהב השחור. היום המשקיעים ממתינים לפרסום נתוני מלאי הנפט השבועיים בארה"ב בשעה 14:30 (gmt). כעת נסחר החוזה העתידי על הנפט סביב הרמות של 68.45 דולר לחבית.



את הסקירה כתב רודיאן רחנייב, אנליסט בפינוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully