וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד עובדי המדינה בארה"ב למורגן סטנלי: בטלו את העלאות שכר הבכירים

רויטרס

24.6.2009 / 10:30

נשיא האיגוד במכתב לבנק: "יש לתגמל את הבכירים על ביצועיהם ולא על עצם הגעתם לעבודה"



אחד מאיגודי העובדים הגדולים בארה"ב קרא השבוע לבנק מורגן סטנלי לבטל את העלאות השכר האחרונות שהעניק למנהליו הבכירים, כך דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל", על פי מכתב ששלח האיגוד לבנק.



חבילות השכר הגדולות "החלישו את הקשר בין שכר הבכירים לבין ביצועיהם", כתב ג'רלד מקנטרי, נשיא האיגוד המקצועי של עובדי המדינה בארה"ב (afscme). "אנו מבקשים מכם להשיב את שכר הבסיס לרמתו הקודמת ולתגמל את הבכירים עבור יצירת ערך לטווח ארוך, ולא על הגעתם לעבודה בלבד", הוסיף.



קרנות הפנסיה של afscme מחזיקות ביותר מטריליון דולר בנכסים וב-3% ממניות הבכורה של מורגן סטנלי. בחודש שעבר העלה הבנק את שכר הבסיס של חמישה ממנהליו הבכירים, ביניהם סמנכ"ל הכספים, ל-800 אלף דולר, אך הודיע כי אין בכוונתו להגדיל גם את הבונוסים שלהם. שכרו של מנכ"ל מורגן סטנלי, ג'ון מאק, לא השתנה.



בשבוע שעבר החזיר מורגן סטנלי, שנאלץ להפוך לחברת אחזקות בשנה שעברה בעקבות המשבר, את מלוא כספי הסיוע שקיבל מהממשל האמריקאי במסגרת תוכנית tarp, בסכום של 10 מיליארד דולר, מה שמאפשר לו לחמוק מההגבלות על שכר הבכירים.



איגוד afscme, שמעורב לעתים קרובות בפעילות החברות בהן מושקעות קרנות הפנסיה של חבריו, העביר עותק של המכתב לשר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, ולצאר השכר החדש שמינה הנשיא אובמה, קנת פיינברג. מוקדם יותר החודש פירסם גייתנר קווים מנחים לחברות שקיבלו את כספי ה-tarp וקרא להן לקשור את שכר מנהליהן לביצועיהם בטווח הארוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully