וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פורקס: הודעות חיוביות מהיום יחלישו את הזהב, אך חוסר וודאות נוספת תחזק אותו בחזרה ל-940 ד'

TheMarker

24.6.2009 / 10:51

לפי האנליסטים, היום צפוי להתפרסם בארה"ב נתון מכירות בתים חדשים, ונתון טוב מהציפיות עשוי לחזק את הדולר ומדדי המניות האמריקאיים



יום המסחר נפתח בעליות קלות במדדים וכמעט ללא תנועה בדולר, על רקע המתנת המשקיעים ברחבי העולם להודעת הוועדה המוניטרית של הפדרל ריזרב, שתפורסם היום. ההערכות צופות שהפד לא ייעלה את הריבית עד סוף השנה, וישאיר אותה על רמה של בין 0.25%-0%. אבל ההכרזה עצמה מרכזת עניין רב, כיוון שבעבר הכריזו בה על תוכנית כלכליות מרחיקות לכת.



המשקיעים עדיים חוששים מהודעת הבנק העולמי, כי הוא מוריד את הציפיות שלו ומעריך שהכלכלה העולמית תרשום קיטון של 2.9% השנה, לעומת התחזית הקודמת בה צפו קיטון של 1.7%.



אתמול פורסם בארה"ב נתון מכירות בתים קיימים, שעלה ל-4.77 מיליון בתים. נתון טוב לעומת זה של החודש הקודם, שעמד על 4.66 מיליון, אך נמוך מהציפיות בשוק שהיו סביב 4.82 מיליון בתים. זו הפעם הראשונה מאז מארס 2007 שאנו רואים שיפור בנתון זה חודשיים ברציפות, והדבר יוצר איתות חיובי למשקיעים.



היום צפוי להתפרסם בארה"ב נתון מכירות בתים חדשים. זהו נתון המגיב לשינויים בשוק באופן איטי יותר, כיוון שהוא תהליך של אישור בנייה ותיכנון. הנתון הקודם עמד על 356 אלף, כשמאוחר יותר אף עודכן כלפי מטה ל-352 אלף. הציפיות להיום הן סביב 360 אלף בתים חדשים. נתון טוב מזה צפוי לחזק את הדולר ואת מדדי המניות האמריקאיים.



נפט ומתכות



בשבועיים האחרונים ירדו המלאים באופן חד, לרמות נמוכות בהרבה מתחזיות האנליסטים. הירידה במלאים היוותה את אחד הגורמים המרכזיים לעלייה במחיר הנפט מ-65 דולר ל-73 דולר לחבית. התחזקות של יותר מ-12%. הנפט נסחר כעת ברמות של 68.50 דולר לחבית, וירד בחדות בעקבות ההודעה של הבנק העולמי. המשקיעים בנפט בקיאים בכוחו של נתון המלאים, ולכן ירכזו מחזורי מסחר גדולים סביב ההודעה.



זהב



הזהב, שנתפס כאי של ביטחון, נוטה להתחזק כשהסיכון עולה. המסחר בזהב מגיב לאי הוודאות הגוברת בהתחזקות. מאז אתמול בבוקר התחזק הזהב מ-914 דולר ל-926 דולר לאונקיה, למרות המגמה השלילית בה נמצא הזהב בשבועות האחרונים, מאז נשק ל-1000 דולר לאונקיה. הודעות חיוביות מרצף הנתונים שיפורסמו היום צפויות להחליש את הזהב, אך חוסר וודאות נוספת תתרום להתחזקותו חזרה לכיוון של 940 דולר לאונקיה.



דולר-שקל (ספוט: 3.932)



השקל מתחזק הבוקר ב-0.7% ונסחר סביב 3.9320. ההתחזקות המהירה היא סגירת פערים עם האירו, שזינק במהלך הלילה ביותר מ-2% בכמה שעות. לכן, לשקל יש עוד פוטנציאל לרדת עד ל-3.90 לפחות, שם מחכים לו ביקושים גדולים מהשוק המקומי. השקל יושפע גם ממועד פקיעת האופציות בבורסה בישראל שהולך ומתקרב, וכמו בכל חודש יוצר מאבק בין המוסדיים, מאבק שלעיתים מזיז את הצמד למחירים שאינם נתמכים על ידי המסחר בעולם.



אירו-דולר (ספוט: 1.4130)



האירו המריא מאז אתמול בצהריים ביותר מ-300 פיפס, ונתמך על ידי נתונים חיוביים ומבנה טכני שמאותת על קנייה. הצמד מתקרב לרמת ההתנגדות המרכזית שלו ב-1.4150, אותה ניסה לפרוץ שלוש פעמים מתחילת החודש וכשל. היום בצהריים יתפרסם מצבו של החשבון השוטף, ולאחריו מכירות קמעונאיות באיטליה. שני נתונים המוגדרים כ"מזיזי שוק חשובים", ויכולים להביא לתיקון חד בצמד אירו דולר.



את הסקירה כתב טל עבדה, סמנכ"ל ההשקעות בכלל פורקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully