וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוששים מפיטורים - עובדי המינהל דורשים לכלול הסכם קיבוצי בחוק על הרפורמה במינהל

גיא ליברמן

24.6.2009 / 10:54

בחוק המקרקעין נכתב כי השירות לבעלי הקרקע יעשה במיקור חוץ; אין התייחסות לעתיד 700 עובדי המינהל כיום



עובדי מינהל מקרקעי ישראל דורשים כי משרד האוצר יחתום מולם על הסכם עבודה קיבוצי לפני העלאת חוק המקרקעין לעניין הרפורמה במינהל להצבעה. העובדים חוששים לפרנסתם לאור ההתייחסות הקיימת בהצעת החוק לנושא של מתן שירות במיקור חוץ שיתקיים ברשות המקרקעין החדשה, שתוקם ותחליף את המינהל. לעומת זאת למעמדם אין שום אזכור בחוק, כשיש לזכור כי רשות המקרקעין החדשה עתידה להחליף את מינהל מקרקעי ישראל, שיפסיק להתקיים עם כינונה.



יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, אמר אתמול במהלך דיון בנושא הרפורמה בוועדת הכלכלה של הכנסת כי "אחרי שהחוק הזה יחוקק, לעובדים לא יהיה למי להלין. אני קיוויתי שמי שייתן שירות לאזרחים בעתיד הם עובדי המדינה. אבל בחוק מדברים על מיקור חוץ".



בנוסף אמרו בוועד עובדי קק"ל כי "על פי הרפורמה המוצעת, חלק ניכר מפעולות המינהל יועתק לגופים פרטיים (מיקור חוץ) ולמשרדי ממשלה אחרים. המשמעות הינה הבאת עובדי קבלן במקום עובדי המינהל וריקון המינהל מתוכן. אנו חוששים כי את מחיר הרפורמה ישלמו 700 עובדים ובני משפחותיהם אשר יצטרפו למעגל האבטלה".



מול דברים אלה אמר נציג האוצר בדיון, שרון גמביש, כי "בדברים יש מידה מסוימת של פרנואידיות. הרפורמה הזו נדונה עם ההסתדרות ועם עופר עיני במשך לא מעט דיונים". לדבריו, אין מניעה מחתימה על הסכם קיבוצי, אם כי דבר זה ייעשה בשלב מאוחר יותר, לאחר שהחוק יעבור והדיונים על הקמת רשות המקרקעין שתחליף את מינהל מקרקעי ישראל ייכנסו לשלבים מתקדמים יותר.



יש לציין כי בעת האחרונה התראיין מנכ"ל המינהל ירון ביבי ואמר כי הוא לא צופה שהקמת רשות המקרקעין תביא לפגיעה במעמד עובדי המינהל או לפיטורים בהיקף נרחב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully