וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה יעלה בפגישתו עם נשיא צרפת את נושא המעבר של מטוסי אל על במרחב האווירי של סעודיה

זוהר בלומנקרנץ

24.6.2009 / 11:10

ל-TheMarker נודע כי מנכ"ל משרד התחבורה נפגש במפתיע עם מפקד חיל האוויר של סעודיה בסלון האווירי



ראש הממשלה בנימין נתניהו יעלה בפגישתו עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי היום את נושא אישור המעבר של מטוסי אל על במרחב האווירי של סעודיה, בדרכם למזרח הרחוק וממנה, כחלק מצעדים בוני אמון, לקראת משא ומתן על הסכם שלום בין ישראל למדינות ערב - כך נודע ל-themarker.



הנושא נידון בין שר התחבורה ישראל כץ לעמיתו מצרפת, דומיניק בוסרו, בפגישה שקיימו השניים במהלך הביקור בשבוע שעבר של שר התחבורה בסלון האווירי, לה בורז'ה, פאריס.



ישראל ביקשה את סיועה של צרפת בקידום הנושא. שר התחבורה דיווח על כך לראש הממשלה ותיאם איתו את הצגת העניין בפגישתו עם נשיא צרפת.



סעודיה הכחישה בשבוע שעבר, באמצעי התקשורת, כי נתנה אישור למטוסי אל על לחצות את מרחבה האווירי בדרכם למזרח הרחוק. היא גם הכחישה מפגש בין גורם ישראלי לסעודי.



אולם, ל-themarker נודע עוד, כי מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, נפגש במפתיע עם מפקד חיל האוויר של סעודיה, גנרל ראשיד זהרני, בסלון האווירי. השיחה יוצאת הדופן בין השניים התקיימה במהלך ארוחת צהריים ביום שלישי שעבר, בביתן בואינג, שבסלון, בה השתתפו שר התחבורה, ישראל כץ ונשיא בואינג. המשלחת רמת הדרג של חיל האוויר הסעודי הגיעה לביתן בואינג על מנת ליצפות בטיסות ראווה של מטוס צרפתי חדש. סיטרמן קם מהשולחן ניגש למפקד חיל האוויר של המשמר הלאומי בסעודיה והציג עצמו. הסעודי הופתע אך השניים לחצו ידיים והתפתחה ביניהם שיחה.



מנכ"ל משרד התחבורה הביע את תקוותו כי בקרוב יוכל המפקד הסעודי לבקר בישראל. 'אינשללה', השיב זהרני. אחר כך הסביר סיטרמן לסעודי כי "בישראל למפקדי חיל אוויר יש מסורת ארוכה של תרומה לשלום", והזכיר את עזר וייצמן ז"ל שלחם למען השלום, לאחר שפשט מדיו. "כיצד אתה מסביר זאת?" שאל סיטרמן את הסעודי. "זה בגלל שאנו חושבים מהר ורואים למרחוק", השיב הגנרל הסעודי.



מנכ"ל משרד התחבורה איחל לסעודי כי יזכה גם הוא להוביל מהלך של שלום. "אתה צריך לדבר עם הממשלה שלך", לא התבלבל והשיב לו מפקד חיל האוויר הסעודי. השניים לחצו שוב ידיים ונפרדו בחיוך.



בישיבה של שר התחבורה, ישראל כץ עם השר הצפרתי נדון עוד הסכם התעופה החדש המתגבש בין ישראל לאיחוד האירופי, לפתיחת השמיים לתחרות מלאה. בדצמבר יתמנה שר התחבורה של צרפת לנשיא התורן של איחוד שרי התחבורה של אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully