וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הביטחון מקים ועדה לתיאום בין החברות בתעשיות הביטחוניות

אורה קורן

24.6.2009 / 11:35

מנכ"ל משרד הביטחון: התעשיות הביטחוניות קיימות למען צה"ל וביטחון המדינה וכאשר הן נפגעות גם צה"ל נפגע



מנכ"ל משרד הביטחון, פינחס בוכריס, מינה השבוע ועדה בראשות עובדיה הררי, שמטרתה להמליץ על כללים מוסכמים ליצירת שיתוף פעולה והתנהגות עסקית בין התעשיות הביטחוניות לבין עצמן, בקשר לפעילותן בחו"ל. זאת, על מנת להפיק את מירב היתרונות לעצמן ולמשק המדינה. ההמלצות חייבות להיות כפופות לכל דין.



שר הביטחון, אהוד ברק, אמר בנושא כי "התעשיות הביטחוניות מניבות לישראל עסקות יצוא בהיקף של מיליארדי דולרים בשנה, המהוות נתח משמעותי ביצוא של מדינת ישראל ומהווים מקור פרנסה לעשרות אלפי עובדים בישראל. דווקא בימי משבר כלכלי, עומד בפני מערכת הביטחון אתגר גדול: לעבוד את סף 6 מיליארד הדולר של היצוא הביטחוני. שיתוף פעולה וניהול נכון יכול לתרום להשגת יעד זה, ולחיזוק היצוא הביטחוני הישראלי".



בשבוע שעבר, במהלך הביקור בסלון האווירי בפאריס, נפגש שר הביטחון עם ראשי התעשיות הביטחוניות הישראליות. במפגש הועלו טענות בדבר תחרות פרועה בין חברות ישראליות במכרזים בחו"ל, שגורמת לעיתים להפסד מיכרזים לכל התעשייה הישראלית.



יו"ר הוועדה, עובדיה הררי היה מהנדס ראשי בפרויקט הלביא של התעשייה האווירית, מ"מ מנכ"ל תע"א ומשמש כיום כמרצה בטכניון. הררי הוא חתן פרס ביטחון ישראל בשנים 1969-1985. איתו בוועדה חברים גיורא שלגי, שהיה מנכ"ל רפא"ל בשנים 1998 2004 וחתן פרס ביטחון ישראל; אהרון בית הלחמי, לשעבר מנכ"ל משרד הביטחון, ראש אגף המחקר והפיתוח בצה"ל ובמשרד הביטחון, מנכ"ל תה"ל בע"מ ומנכ"ל קרן הון סיכון "יורופנד"; תת-אלוף בחיל האוויר הישראלי ועו"ד דודי תדמור - מי שהיה הממונה על ההגבלים העסקיים בשנים 1997-2001.



מנכ"ל משרד הביטחון כינס את ראשי התעשיות הביטחוניות הגדולות והציג בפניהם את חברי הוועדה. "הסלון האווירי בפאריס הוכיח עד כמה רבה ההתעניינות בטכנולוגיה הישראלית. לצערי יש מקרים בהם תחרות פרועה בין החברות הישראליות גורמת לכך שאנחנו מחוץ לתחרות", אמר המנכ"ל. "אם מדובר בעסק לשם עסק אז אין בעיה. אבל התעשיות הביטחוניות קיימות למען צה"ל וביטחון המדינה וכאשר הן נפגעות גם צה"ל נפגע".



הררי ציין שהוועדה תפעל לגבש המלצות בהסכמת כלל התעשיות הביטחוניות. במידה ולא תושג הסכמה ישמש מנכ"ל המשרד כבורר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully