וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין מגיבה לתלונה שהגישו נגדה ארה"ב והאיחוד האירופי: לא הפרנו את כללי הסחר העולמי

רויטרס

24.6.2009 / 11:44

עם זאת, שר המסחר של סין אמר היום כי ארצו תהיה מוכנה ליישב את המחלוקת באמצעות דיאלוג



סין דחתה היום את טענותיהן של ארה"ב והאיחוד האירופי לפיהן היא מגבילה יצוא של חומרי גלם, ומעניקה יתרון לא הוגן לחברות סיניות. גורמים סינים מסרו כי המדיניות היתה בהתאם לתקנות ארגון הסחר העולמי.



אתמול נודע כי ממשל אובמה הגיש תלונה ראשונה בתחום המסחר נגד סין לארגון הסחר העולמי (wto), בטענה כי סין מגבילה את היצוא של מספר חומרי גלם, ובכך מעניקה יתרון לא הוגן לחברות סיניות על פני מתחרותיהן הזרות. האיחוד האירופי הצטרף אף הוא לתלונה.



נציג הסחר של ארה"ב, רון קירק, אמר כי סין מטילה מגוון מגבלות על יצוא חומרי גלם, בהם בוקסיט, פחם אבן, פלואוריט, מגנזיום, מנגן, פוספור ואבץ - ובכלל זה המגבלות על היקף היצוא, כמו גם מסים על יצוא ומכשולים מינהליים. חלק מחומרי גלם אלה אינם נמצאים מחוץ לסין.



שר המסחר של סין הגיב היום באופן רשמי לתלונה ואמר כי תמשיך לפעול בהתאם לנהלי ה-wto: "המטרה העיקרית במדיניות היצוא של סין היא הגנה על הסביבה ועל משאבי הטבע שלה. בהתאם לתקנות ארגון הסחר, סין מוכנה לטפל בתלונה באמצעות דיאלוג והתייעצויות".



תגובתה הראשונית של סין היתה עדינה לעומת התקיפות שהביעה ביחד לתלונות קודמות נגדה ל-wto. סוחרים בסין אמרו כי התלונה לא צפוי להשפיע באופן משמעותי על המסחר שלה. "חוקי ה-wto אוסרים על הצבת הגבלות על יבוא אך הם אינם מפרטים יותר מדי לגבי ייצוא", אמר זו שיג'יאן, בכיר לשעבר במשרד הסחר של סין.



בשנה שעברה פסק ארגון הסחר העולמי כי סין הפרה את חוקי הסחר הבינלאומיים כאשר דרשה מיצרניות מכוניות הפועלות בשטחה לרכוש חלפים מיצרניות מקומיות ואיימה בהטלת קנסות על מפירות ההוראה. ההחלטה, שהתקבלה בעקבות תלונת האיחוד האירופי, ארה"ב וקנדה, היתה הפעם הראשונה בה הפסידה סין בסכסוך סחר מאז הצטרפה לארגון ב-2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully