וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום נגד מנהל בית הספר הארצי למקצועות הגז: הוציא לתלמידיו אישורים מזוייפים

נורית רוט

24.6.2009 / 13:10

לפי החוק נדרש ותק כעוזר מתקין גז לפני הגשה לבחינות



לבית המשפט השלום בחדרה הוגש אתמול (ג') כתב אישום נגד דוד תורן, מנהל בית הספר הארצי למקצועות הגפ"מ (גז פחמימני מעובה, "גז בישול"). כתב האישום כולל עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע וזיוף בנסיבות מחמירות. השופטת שהטילה את התנאים המגבילים היא פנינה ארגמן מבימ"ש השלום חדרה.



מכתב האישום עולה כי תורן שימש כמנהל ובעלים של בית הספר הארצי למקצועות הגפ"מ, והעביר קורסים לעשרות תלמידים אשר לא היו ברשותם אישורי ותק. לפי תקנות הגז (בטיחות ורישוי), על מועמד לבחינה לקבלת רישיון לעבודות גפ"מ של משרד התמ"ת להציג אישור ותק, לפיו התמחה כעוזר למתקין גפ"מ ורכש ידע עיוני וניסיון מעשי של לפחות 6 חודשים, חתום על ידי מתקין גפ"מ רמה 2. על פי האישום, תורן חתם על אישורי הוותק לתלמידיו, למרות שידע שלא עברו הסמכה על פי חוק, ובמקביל תיווך בתמורה כספית בין תלמידיו לבין טכנאי גז אחרים אשר חתמו על אישורי וותק מזויפים.



כתוצאה מהתנהלותו של תורן, נטען באישום, ניגשו תלמידיו לבחינה לקבלת רישיון מתקיני גז מבלי לעבור הסמכה כלשהי ובלי שהוכשרו כראוי לכך. בכך חשף תורן את הציבור לסכנות הכרוכות כתוצאה מהתקנת ציוד גז שלא כראוי ומכאן לסכנות מדליפות גז והתלקחויות.



בחודשים האחרונים התנהלה בזרוע תשתיות של היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית חקירה בעניין זיוף אישורי ותק הדרושים על פי חוק הגז ותקנותיו לשם הוצאת רישיון לעסוק בגז. החקירה, אשר התנהלה באופן סמוי במשך מספר חודשים, העלתה כי נחתמו עשרות אישורי וותק פיקטיוויים, אשר לא קדמה להם התמחות בגז כפי שנקבע בחוק הגז ותקנותיו.



במקביל הוטלו על תורן תנאים מגבילים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו, ובין היתר נאסר עליו לנהל את בית הספר. כתב האישום הוגש על ידי יחידת תביעות להב 433 של המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully