וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטוקס והחברה למחקרים קליניים בארה"ב יפתחו תרופה לטיפול באלח דם ובהלם זיהומי

פז וייסמן

24.6.2009 / 13:14

אלח דם והלם זיהומי הם מצבים מסכני חיים המאופיינים בתגובה מוגזמת של מערכת החיסון לחיידקים ולרעלנים



חברת אטוקס (atox) והחברה למחקרים קליניים האמריקאית - fast-track drugs & biologics - חתמו על הסכם לפיתוח משותף של תרופה לטיפול באלח דם (sepsis) ובהלם זיהומי. שיתוף הפעולה כולל מחקרים פרה-קליניים מתקדמים ואת השלב ראשון של המבדקים הקליניים שייערכו באוניברסיטת מרילנד בבלטימור, ארה"ב. תוכנית שיתוף הפעולה זכתה לתמיכה של קרן bird, הקרן הדו-לאומית ישראל-ארה"ב למחקר ופיתוח תעשייתיים, על סך 575 אלף דולר.



אטוקס הינה חברת בת של יישום, חברת מסחור הידע של האוניברסיטה העברית. הטיפול מבוסס על מחקרם של מייסדי אטקוס ביו, ד"ר ריימונד קמפפר וד"ר גילה ערד מהפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית, שנערך במימון גופים אמריקניים, ביניהם ה-darpa ,nih והצבא האמריקני.



פיתוח התרופה מבוסס על הפפטיד ab103 האחראי על מנגנון במערכת החיסון אשר מעכב את ההפעלה העודפת של המערכת החיסונית בתגובה לחיידקים המפרישים רעלים. אלח דם והלם זיהומי הם מצבים מסכני חיים המאופיינים בתגובה מוגזמת של מערכת החיסון לחיידקים ולרעלנים המופרשים לגוף. מצבים אלו גורמים לתמותה של 215 אלף אנשים מדי שנה בארה"ב בלבד. אלח דם והלם זיהומי מהווים אחת מסיבות המוות העיקריות ביחידות לטיפול נמרץ בארה"ב.



אורי דנון, מנכ"ל אטוקס, אמר: "שיתוף פעולה זה משלב בין הטכנולוגיה פורצת הדרך של אטוקס ביו, יכולות הניהול הקליני של fast-track והמיומנויות הקליניות של ביה"ס לרפואה של אוניברסיטת מרילנד. השילוב בין תחומי המומחיות השונים יתרום להצלחת תוכנית המחקר והפיתוח המשותפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully