וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה עתירה לאישור טורניר פוקר; המשטרה: נפעל נגד המארגנים; המארגנים: בג"צ קבע כי לא צריך אישור

נורית רוט

24.6.2009 / 13:31

התאחדות הפוקר מתכוונת לקיים טורניר טקסס הולדם ביום ראשון הקרוב



בית המשפט העליון דחה את עתירת התאחדות הפוקר לקבלת צו הצהרתי, לפיו היא רשאית לקיים טורניר של משחק הפוקר טקסס הולדם' ביום ראשון הקרוב, וקבע כי מדובר בעתירת סרק. הוא הטיל על ההתאחדות הוצאות בסך 25 אלף שקל לטובת המשטרה.



בעתירה טענה ההתאחדות, שמיוצגת על ידי עוה"ד רענן בר-און וורד כהן, כי יש להעניק אישור מראש לעריכת הטורניר, מכיוון שמדובר במשחק חוקי.



המשטרה התנגדה לקיום הטורניר ולמתן אישור לו וטענה מצידה כי המשחק מהווה ענף כלכלי משמעותי בעל מתח רווחים גבוה במיוחד עבור גורמים עברייניים וארגוני פשיעה, וכי הוא עומד ברקע סכסוכים בין גורמים עברייניים שהגיעו לעתים עד כדי מעשי אלימות חמורים. עוד טענה המשטרה, באמצעות עו"ד גלעד שירמן מפרקליטות המדינה, כי מדובר במשחק אסור לפי חוק העונשין, ולכן יש לעמוד בדרישות החוק כדי לקיימו - בין השאר על מבקש עריכת המשחק להוכיח כי המשחקים נועדו לשעשוע ואינם נערכים במקום לעריכת הגרלות או הימורים.



השופט אדמונד לוי קבע כי ההתאחדות מבקשת בעתירה כי המשטרה או בית המשפט "יציידו אותה בחוות דעת משפטית ויתנו הכשר מראש לטורניר, ולכך אין בידנו להיעתר".



בפרקליטות ובמשטרה הביעו סיפוק מתוצאות פסק הדין והודיעו כי המשטרה תשקול לנקוט פעולות נגד מארגני הטורניר, מנהליו, מי שייתן לטורניר חסות ומי שישתתף בטורניר.



גם בהתאחדות, באופן מפתיע, הביעו סיפוק מההחלטה: "בג"צ קבע, באופן חד משמעי, כי התאחדות הפוקר אינה צריכה לבקש או לקבל ממשטרת ישראל היתר או רשיון לעריכת טורניר הפוקר המתוכנן. כך, פתוחה דרכה של התאחדות הפוקר לקיים את טורניר הפוקר, בו ישוחק משחק ה'טקסס הולדם', מבלי להידרש לאישורה המקדים של משטרת ישראל לכך", מסרו באי כוחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully