וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניית שכונת האגמים בנתניה מתעכבת: ביהמ"ש העליון הוציא צו מניעה זמני להמשך ביצוע העבודות באתר

רנית נחום-הלוי

24.6.2009 / 15:14

זאת על רקע עתירה שהגיש ארגון אדם טבע ודין לפיהה התוכנית במתחם שלולית החורף תפגע במערכת האקולוגית



בית המשפט העליון הוציא צו מניעה זמני להמשך ביצוע עבודות הפיתוח והבנייה במתחם שלולית החורף בנתניה. במקום תוכננו לקום מאות יחידות דיור במסגרת הקמת שכונת האגמים. את העתירה הגישו ארגון אדם טבע ודין וחבר המועצה הרצל קרן, בטענה כי התוכנית תפגע בשלולית החורף ובמערכת האקולוגית בה היא שוכנת - ואולי אף תגרום להחרבתן המלאה.



■ פתיחה ברגל ימין לשכונת האגמים בנתניה: 90 אלף דולר לקרקע ליחידת דיור



שלולית דורה בנתניה היא בריכת חורף הנחשבת פנינת טבע עירונית ייחודית במרכז הארץ בה פועלת מערכת אקולוגית, הכוללת צמחים ובעלי חיים נדירים שחלקם בסכנת הכחדה. שטחה הכולל של בריכת החורף הוא 300 דונם, והיא ממוקמת בין רכסי כורכר בשטחה הדרומי של נתניה. לאורך הרצועה הדרומית מצוי אזור המכונה גבעת שדה הבור, בו מצוי הריכוז השלישי בגודלו בארץ ובעולם של אירוס הארגמן. בשטח כבר החלו עבודות הפיתוח, לרבות עקירתן של פקעות האירוסים.



לפני כ-13 שנים אישרה הוועדה המחוזית מחוז מרכז תוכנית בינוי על שטח השלולית ממש. נגד אישור זה הוגשה עתירה לבג"צ על ידי חבר מועצת עיריית נתניה, הרצל קרן. בעקבות העתירה, הצהירו המדינה ומינהל מקרקעי ישראל כי הם מעונינים לשנות את המדיניות ולבצע תכנון מחדש, שבמרכזו יעמוד הצורך בשימור הבריכה.



התוכנית החדשה שהוכנה כבר הרחיקה חלק מהבינוי מהבריכה, אולם חלקו עדיין מתוכנן על אגן הניקוז שלה. לפי התכנון, במקום ייבנו 5 מגדלים בהם כ-820 יחידות דיור. העתירה הוגשה גם נגד חברות הנדל"ן הבונות במקום: בוני התיכון (99 יח"ד), שפיר הנדסה (158 יח"ד), רמי שבירו הנדסה (281 יח"ד), שרבט יצחק ובניו (223 יח"ד), פרץ בוני הנגב (60 יח"ד).



עו"ד אלי בן ארי מאדם טבע ודין ציין כי הוא מקווה שבית המשפט העליון יורה על העברת ההכרעה בתוכנית לידי המועצה הארצית לתכנון ובנייה, שהינה גוף מאוזן. "התוכנית החדשה יוצרת סיכון מיותר לקיום בריכת החורף. ניתן לבנות יחידות דיור במתחמים אחרים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully