וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' מנואל טרכטנברג מונה ליו"ר הוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה

עפרי אילני

24.6.2009 / 15:27

שר החינוך, גדעון סער, הודיע על מינויו של טרכטנברג לתפקיד החשוב ביותר במערכת ההשכלה הגבוהה



שר החינוך, גדעון סער, הודיע על מינויו של הפרופ' מנואל טרכטנברג ליו"ר ות"ת (הוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה) - התפקיד הבכיר ביותר במערכת ההשכלה הגבוהה. טרכטנברג יחליף את הפרופ' שלמה גרוסמן.



ות"ת היא הגוף הממונה מטעם הממשלה על הבקרה והחלוקה של תקציבי ההשכלה הגבוהה - כשישה מיליארד שקלים - בין האוניברסיטאות והמכללות. כיוון שחלק ניכר מתקציב האוניברסיטאות מוקצב באמצעות ות"ת, יש לוועדה השפעה גדולה על מבנה ההשכל הגבוהה בישראל. בשלוש השנים האחרונות עמד טרכטנברג, פרופ' לכלכלה באוניברסיטת תל אביב, בראש המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה (מיום הקמתה), ושימש בתפקיד היועץ הכלכלי לראש הממשלה.



לדברי השר סער, "פרופ' טרכטנברג הינו המועמד המתאים ביותר לעמוד בראש ות"ת ולהוביל את המהלכים הנדרשים על מנת להוציא את מערכת ההשכלה הגבוהה מהמצב הקשה בו היא נמצאת מזה תקופה ולהעלותה על דרך המלך".



לאורך השנים, טרכטנברג דגל בריסון תקציבי ובצמצום הוצאות הממשלה. עם זאת, בתקופה האחרונה, בתפקידו כראש המועצה הלאומית לכלכלה, הוא התייצב כאופוזיציה מול האוצר. בראיון ל"דה מרקר" הוא תקף את האוצר ואמר כי "העמדה שלהם כבר איננה כלכלה, היא אידיאולוגיה".



באחרונה טרכטנברג אף התריע כי הכשלים במערכת החינוך בישראל, מהגן ועד האוניברסיטאות, שחקו את היתרון האיכותי של ישראל. הוא ציין ש"אנו מצויים במקום מביש" מבחינת מבחני המתמטיקה הבינלאומיים, וכן מקצועות אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully