וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת ת"א סגרה בעליות חדות

יעל חלק

24.6.2009 / 16:45

המעו"ף סגר בעלייה של 2.1%, ת"א 100 התחזק ב-1.9%. מדד מניות הבנקים הוסיף 3%, גזית גלוב זינקה ב-7.5%

המסחר בבורסה בתל אביב נחתם בעליות שערים בעקבות מגמה חיובית במניות הבנקים והנדל"ן. מחר צפויה הפקיעה על אופציות המעו"ף.

מדד ת"א 25 עלה ב-2.1% ונחתם ברמה של 857.53 נקודות, מדד ת"א 100 התחזק בשיעור של 1.9% וננעל על 797.79 נקודות ומדד התל טק הוסיף 1.3%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.4מיליארד שקל.

המסחר בניו יורק ננעל אמש ביציבות. מדד דאו ג'ונס ירד ב0.2%, נאסד"ק נחלש ב-0.1%. התשואה על איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארה"ב ירדה ב-0.05% לאחר שרק לפני שבועיים כבר נסקה ל-4%.

לאחר שלושה ימים של ירידות נרשמו אתמול עליות שערים במניות הדשנים. פוטאש, ענקית הדשנים הקנדית, קפצה ב-5.8% - מה שעזר היום למניית כיל לטפס במחזור הגבוה בשוק. החברה האם, החברה לישראל עלתה אף היא.

נראה שהלחץ השלילי על מניות הבנקים הולך ונרגע. הלחץ נבע, בין היתר, ממימושים במניות הבנקים בעקבות מגמה דומה בעולם אבל גם בעקבות הלחץ השלילי מחבילת המניות של מניות לאומי שהיו בידי קרנות סרברוס וגבריאל. חבילה בהיקף של 750 מיליון שקל נמכרה אתמול לדויטשה בנק, כפי שדווח ביום חמישי שעבר ב-TheMarker. חלקן הגדול של המניות הגיעו גם לידי הגופים המוסדיים. הפועלים רשמה גם כן מגמה חיובית.

שלשום פורסם כי נוחי דנקנר מתעניין ברכישת קרפור, הקמעונאית השנייה בגודלה בעולם. הידיעה דחפה בעיקר את מניית רשת המזון, שטיפסה ב-5%. מנגד, מניית כור המשיכה גם היום להיחלש. כור צפויה להצטרף למדד תל אביב 25 בעדכון המדדים הקרוב ביום רביעי הבא.

המכרז המוסדי בהנפקה לציבור של איגרות חוב של חברת מליסרון מקבוצת האחים עופר הסתיים אתמול כשהחברה גייסה כ-500 מיליון שקל למשקיעים המוסדיים.

בדואליות - טבע איבדה גובה על רקע היחלשותו של הדולר. פרטנר טיפסה כשברקע נמשכים הפרסומים על מגעים של אנשי עסקים עם עמיקם כהן, המנכ"ל לשעבר, שמרכז את המגעים למכירת השליטה בחברה.

אלביט מערכות נסחרה בתנודתיות. בפסגות העלו היום את מחיר היעד למניה ל- 70 דולר - 19% מעל מחירה של המניה בשוק ואת ההמלצה העלו ל"קנייה".

מדד הנדל"ן עלה ב-2.3% כאשר מבין המניות בלטה גזית גלוב שקפצה.

מבין הדואליות הקטנות קומפיוג’ן קפצה בעקבות פער חיובי. זאת בעקבות דיווח אמש על תוצאות חיוביות עם פפטיד (חלבון) חדש במודל ניסוי על בעלי חיים לטיפול במחלת המעי הדלקתי.

  • עוד באותו נושא:
  • כיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully