וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים מתנגדת לקצץ 100-300 שקל מתוספת קצבאות הילדים

צבי זרחיה

24.6.2009 / 17:07

ההצעה הועלתה אתמול בדיון שקיימה הוועדה אחר הצהריים בהצעת חוק ההסדרים במשק



ועדת הכספים מתנגדת להצעת האוצר לקצץ 100-300 שקל מתוספת קצבאות הילדים לכל ילד אם הילדים לא יחוסנו לפי המלצת משרד הבריאות, לא יהיו רשומים במוסד חינוכי מוכר, או ייצאו מחזקת הוריהם הביולוגים.



ההצעה הועלתה אתמול בדיון שקיימה אחר הצהריים בהצעת חוק ההסדרים במשק. ההצבעה על הצעת החוק תערך בעוד כשבועיים.



יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני (יהדות התורה) ביקש להעלות אתמול את הסעיף להצבעה ואולם, בשל העדרותם של חברי קואליציה דחה את ההצבעה. גפני הציע להעלות להצבעה 2 הצעות: האחת של הוועדה. השנייה - הצעת הח"כים שלא להתנות את תשלום הקצבאות בעמידה בתנאים הללו.



לפי הצעת החוק יוגדלו קצבאות הילדים 2-4 בהדרגה מ-159 שקל לחודש עד ל-259 שקל לחודש לילד בשנת 2010. העלות התקציבית להגדלת הקצבאות נאמדת ב-1.4 מיליארד שקל בשנה.



בוועדת הכספים גם הועלתה הדרישה להעלות את קצבת הילד הראשון. ח"כ חיים אורון (מרצ) אמר כי יש להגדיל את קצבת הילד הראשון, לנוכח העובדה שההוצאות בגינו הינן גבוהות בשל הוצאות ראשוניות.



מנכ"ל המועצה לשלום הילד, יצחק קדמן, הביע התנגדות לקצץ מסכום הגמלה בגין אי עמידה בתנאי החיסונים של משרד הבראות. לדבריו, "יש כאן הצעת חוק מטורפת ואף גזענית בכל קנה מידה אפשרי שנובעת מהצביעות הבלתי נסבלת של הממשלה שמפריטה את שירותי הבריאות לתלמידים וגורמת בעצמה לירידה בהיקף החיסונים ומצמצמת גם את חוק חינוך חובה", אמר.



לדברי קדמן, אסור להפוך את הביטוח הלאומי לשוט נגד הורים מהמגזרים הערביים או החרדים. עוד אמר כי "אני בוש ונכלם שמשרדי הממשלה והביטוח הלאומי הפכו עצמם לשטיח שעליו דורכים פקידי האוצר".



נציגי אגף התקציבים באוצר הסבירו שניתן להשיג את יעדי החינוך והבריאות רק באמצעות קיצוץ בקצבאות למי שלא יעמוד בתנאים, ולא באכיפה פלילית של החוק על עבריינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully