וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי לוי: עוף העמק ייפתח מחדש ב-1 באוגוסט; אזדקק ל-100 עובדים נוספים

חיים ביאור

24.6.2009 / 18:01

לוי הביע סיפוק מהחלטת ביהמ"ש המחוזי שמשמעותה היא דחיית בקשתם של משקי עמק יזרעאל למנות כונס נכסים



"משחטת עוף העמק תיפתח מחדש ב-1 באוגוסט הקרוב ולשם כך אזדקק ל-100 עובדים חדשים שיתווספו ל-200 העובדים הקיימים". כך אמר אתמול רמי לוי, בעל רשת שיווק השיקמה.



לוי הביע סיפוק מהחלטת בית המשפט המחוזי בחיפה, שלשום, שמשמעותה המעשית היא דחיית בקשתם של משקי עמק יזרעאל למנות למשחטה כונס נכסים שיפעל למכירת הקרקע שבה היא נמצאת. "מבחינת עסקי שלי, החלטת בית המשפט אינה משנה הרבה, אבל ההחלטה משרתת את אינטרס עובדי עוף העמק, שלא לאבד את פרנסתם". אמר לוי.



לדבריו, המשחטה, שנסגרה ב-23 במארס האחרון, תיפתח רק בעוד יותר מחודש, מכיוון שכעת יש לנקוט בשורה של מהלכים ובהם מינוי מנהל חדש למשחטה וחתימה על הסכמים לאספקת עופות לשחיטה עם מגדלי העופות ועל הסכמים עם קונים, "אף כי רשת שיווק השיקמה שבבעלותי תהיה אחד הקונים הגדולים".



לוי אמר כי הסיבה לכך שעוף העמק יזדקק לתוספת עובדים היא התוכנית להגדלת כושר הייצור של המשחטה מ-25 אלף עופות ביום ל-40 אלף עופות וזאת באמצעי הייצור הקיימים, בלא להשקיע כספים בהרחבת המשחטה. עם זאת הוא אמר שאין לו כוונה להסב את המשחטה למפעל שייצור מוצרי מזון נוספים. לוי ציין כי להערכתו, המשחטה תתחיל להציג רווח כחצי שנה לאחר מתחילת פעולתה.



ראש הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד בהסתדרות, עו"ד שי תקן, אמר כי סוכם בינו לבין לוי ושותפיו לרכישת המשחטה כי 62 מעובדי המשחטה יועסקו במסגרת ההסכם הקיבוצי ויהיו מיוצגים על ידי ההסתדרות. "אנו שמחים על החלטת בית המשפט, המעדיפה את המשך העסקת עובדי עוף העמק על פני מכירת הנכס למטרה נדל"נית".



יו"ר ועד העובדים, מוטי סער, אמר שעובדי המשחטה, רובם קשי יום, יושבים בבית מאז סגירתה ומקבלים דמי אבטלה מהביטוח הלאומי. "לגבי חלקם, תקופת הזכאות לדמי אבטלה תסתיים בקרוב לכן פיתחת המשחטה בתחילת אוגוסט תהיה עבורם הצלה". עוד הוא אמר: "יצאנו למאבק הזה כשההסתדרות לצידנו. איש לא האמין שאפשר להציל את המשחה, אבל הנה, זה קרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully