וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופר מנירב: סמנכ"ל רשות המסים הציג מצג שווא לאובדן הכנסות המדינה מחשבוניות פיקטיוויות

יובל מעוז

24.6.2009 / 18:54

כך טוען יו"ר ועדת ראשות המסים בלשכת רואי חשבון, עופר מנירב, במכתב חריף לבועז סופר



התקפה חריפה של בכיר בלשכת רואי חשבון ונשיאה לשעבר כנגד סמנכ"ל רשות המסים בועז סופר בנושא המאבק בחשבנויות הפיקטיוויות. רו"ח עופר מנירב, יו"ר ועדת ראשות המסים בלשכת רואי חשבון והנשיא הלשכה לשעבר, טוען כי סופר טועה או אף מטעה בתחשיביו את מקבלי ההחלטות במשרד האוצר באומדן שהציג לשיעור העלמות המס באמצעות חשבוניות פיקטיוויות.



סופר הציג באמצעות דו"ח שפורסם ב-17 במארס 2009 "תוכנית לשינוי במערכת מע"מ במסגרת המאבק בהונאות מס", ובה תחשיב שקבע כאילו קיים אובדן הכנסות לאוצר המדינה של כ-6 מיליארד שקל בשנה.



מנירב מאשים את סופר שהציג מצג שווא בתוכניתו כאילו הארגונים הכלכליים הכוללים את לשכת רואי חשבון תומכים בתוכניתו - וזאת כאשר ידע שהארגונים מתנגדים לתוכנית נחרצות. באמצעות הצגת הדברים, כאילו הגופים הכלכליים תומכים בתכנית, השיג סופר, תוך הטעייה, את הסכמת הנוגעים בדבר לקידום החקיקה.



מנירב טוען במכתב שהוציא לסופר ולצמרת רשות המסים ומשרד האוצר, כי ההפסד לאוצר המדינה בגין השימוש בחשבוניות פיקטיוויות מגיע ל-850 מיליון שקל בשנה בלבד, סכום שקיים ספק אם ניתן לצמצמו והאם העלות הנדרשת לצמצום אינה גבוהה מהחיסכון שיושג, לפי מנירב.



מנירב אומר לאור זאת, כי אין בסיס כלכלי להעביר את דיווחי העוסקים המורשים לשיטת דיווח ממוחשבת אשר נזקה הכלכלי לעוסקים ולמדינה יעלה על הרווח ממנה, אם יהיה כזה. בחוק ההסדרים נכללת הצעה להעביר את דיווחי החשבוניות של עסקים לשיטת דיווח מקוונת בכדי להילחם בחשבוניות הפיקטיוויות.



עוד טוען מנירב כי סופר טעה בחישובי נתונים, התעלם מנתונים רלוונטיים, הטה נתונים שישרתו את האג'נדה שלו, ואמר שאינו יכול להימנע מהמחשבה ש"סופר נעץ את החץ ורק אחר כך תלה את המטרה".

מנירב מצביע גם על הבנה לקויה של סופר באופן החישוב של המס המגיע מביטוח לאומי, מציג סיכומים אריתמטיים שגויים והטיה של נתוני פוטנציאל הגבייה מאלו המופיעים בטבלה של מינהל הכנסות המדינה ממנה לטענת סופר, שאב את הנתונים.



מנירב טוען שהנתונים בהם עשה סופר שימוש סותרים את הנאמר בדו"ח מינהל הכנסות המדינה מהשנים האחרונות המצביעים על צמצום הפער בין פוטנציאל הגבייה לגבייה בפועל של מע"מ ולא על הרחבתו, כפי שטוען סופר.



מרשות המסים נמסר בתגובה: "לאחרונה התקבל לידנו מכתב ממר עופר מנירב, יו"ר ראשות ועדת המסים בלשכת רואי חשבון בישראל, בנוגע לאומדן ההפסדים הנגרמים לקופת המדינה כתוצאה מתופעת החשבוניות הפיקטיוויות. למקרא המכתב נוצר רושם שמחברו משוכנע כי כל מטרתה של רשות המסים בכלל ושל סמנכ"ל בכיר לתכנון וכלכלה מר בועז סופר, בפרט, היא להטעות ולרמות את הציבור ואותו, מר עופר מנירב, באופן אישי.



"אנו דוחים על הסף את סגנונו הבוטה של מר מנירב ואת הדרך בה מצא לנכון לפנות לעובד ציבור וזאת עוד כשהוא פונה מתוקף תפקידו הבכיר בלשכת רו"ח. בכל האמור לטיעונים המוצגים על ידו הם יבחנו ותשובה עניינית תצא אליו ישירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully