וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית הרכב טסלה תקבל הלוואה של 465 מיליון דולר מממשלת ארה"ב לפיתוח מכונית חשמלית

סוכנויות הידיעות

24.6.2009 / 18:49

פורד תקבל הלוואה של 5.9 מיליארד דולר, ניסאן תקבל 465 מיליון דולר



ממשל אובמה ילווה ליצרנית הרכב טסלה מוטורס 465 מיליון דולר לפיתוח מכונית משפחתית חשמלית, שתונע על ידי גוף של שלושה מצברים. הלוואה זו היא חלק מ-8 מיליארד דולר שמשרד האנרגיה האמריקאי הקצה לעידוד ולפיתוח מכוניות היעילות בצריכת דלק.



שר האנרגיה האמריקאי, סטיבן צ'ו, הודיע כי משרדו ילווה 5.9 מיליארד דולר לפורד, לצורך חידוש הציוד במפעלי החברה בחמש מדינות בארה"ב. ניסאן תקבל 1.6 מיליארד דולר כדי להסב מפעל בטנסי לייצור מכוניות חשמליות.



הלוואות אלו הן הראשונות שנעשו תחת תוכנית ממשלתית לקידום טכנולוגיות לייצור רכבים, שתקציבה 25 מיליארד דולר. התוכנית מיועדת לסייע ליצרניות הרכב להתמודד עם העלויות של הסבת מפעלים למערך ייצור של מכוניות היעילות יותר באנרגיה.



"יש לנו הזדמנות היסטורית לסייע ולוודא שהדור הבא של המכוניות והמשאיות יהיה יעיל בצריכת הדלק וייוצר בארה"ב", אמר נשיא ארה"ב, ברק אובמה. "הלוואות אלה – והתמיכה הנוספת שנעניק תחת התוכנית – ייצרו משרות טובות ויסייעו לתעשיית הרכב לעמוד, ואפילו לעבור, את הסטנדרטים שקבענו לצריכת הדלק".



טסלה מסרה כי ההלוואה שתקבל תסייע לה להשיק את המכונית החשמלית המשפחתית ממודל s עד סוף 2011. "לכבוד הוא לנו לקבל את ההלוואה הראשונה תחת התוכנית", אמר מנכ"ל החברה, אלון מוסק. "אני בטוח שנשתמש בכסף ביעילות. אנו מצפים להשקת דגם s".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully