וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר על הצעת ישי להטיל מע"מ על "פירות יוקרה": קשה ליישום ותגדיל את התמריץ להעלמות מס

צבי זרחיה

24.6.2009 / 19:17

אלי ישי: "שיעזבו את התפוח והבטטה ויתעסקו בליצ'י"



הצעתו של יו"ר ש"ס להטיל מע"מ על "פירות יוקרה" קשה לישום, ותגדיל את התמריץ להעלמות מס. כך אומרים גורמים במשרד האוצר בתגובה להצעתו של יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, להטיל מע"מ על פירות יוקרתיים כמו ליצ'י, פאפיה, קרמבולה ופסיפלורה.



ישי גם הציע לקבוע שיעור מע"מ גבוה מהרגיל (16.5% החל מה-1 ביולי 2009) על פירות אלה. ישי מציע להטיל מע"מ על פירות היוקרה כתחליף להטלת מע"מ בשיעור אחיד של 16.5% על כל הפירות והירקות.



לדבריו, השכבות החלשות אינן מכירות בכלל את פירות היוקרה הללו, ולפי הצעתו יוטל מס פרורגרסיווי על הפירות הללו בהתאם לאיזורי הצריכה של כל פרי וירק. "שיעזבו את התפוח והבטטה ויתעסקו בליצ'י", אמר ישי.



גורמים באוצר אומרים שאין להטיל מע"מ גבוה על פירות היוקרה, מאחר שהדבר רק יגביר את התמריץ להעלמת הכנסות. לדבריהם, מוכר ירקות יוכל לרשום מכירת מלפפון כמכירת פאפיה ואגב כך לגבות מהצרכן מע"מ בשיעור גבוה. כמו כן, טענו שקשה לאכוף שיעורי מע"מ שונים על סוגי פירות שונים.



במשרד האוצר מודעים להתנגדות החזיתית הקיימת בכנסת להטלת מע"מ על פירות וירקות שנועדה להגדיל את הכנסות המדינה ממסים ב-1.8 מיליארד שקלים בשנה. כפי שפורסם לראשונה ב-themarker נבחנת הצעה להטיל מע"מ בשיעור של 5% על פירות וירקות ולהעלותו בהדרגה ל-16.5% על פני כמה שנים. ההחלטה בעניין צפויה להתקבל בעוד כשבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully