וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשו כמו וורן: משקיעים אשר השקיעו כמו באפט הרוויחו יותר ממשקיעים בברקשייר התאווי

סוכנויות הידיעות

25.6.2009 / 8:50

השקעה בשווי מיליון ד' המחקה את פעולות באפט היתה מניבה 682,300 ד'; השקעה בברקשייר הניבה 185,900 ד'



משקיעים אשר השקיעו כמו וורן באפט, במקום להשקיע בחברת האחזקות שלו ברקשייר התאוויי, הרוויחו מאז ששוק המניות החל לעלות לפני שלושה חודשים - כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



עליית מניית ברקשייר התאווי ב-19% מאז שהגיעה לרמות שפל ב-9 במארס איטית יותר מעליית 15 מתוך 20 המניות המובילות באחזקת ברקשייר. השקעה בשווי מיליון דולר המחקה את תיק ההשקעות של ברקשייר היתה מניבה רווח של 682,300 דולר נכון לאתמול, בהשוואה לרווח של 185,900 דולר להשקעה באותו סדר גודל במניות ברקשייר בלבד.



מניות ולס פארגו ואמריקן אקספרס, בהן מחזיק באפט, הכפילו את שוויין מאז שהגיעו לרמות שפל במארס, לאחר שאיבדו למעלה ממחצית משוויין במהלך 12 החודשים שקדמו למארס. הכנסותיהן של חברות שברקשייר היא הבעלים הבלעדית שלהן בינתיים ירדו בעקבות המיתון העולמי והתאוששות מההפסדים שספגה ברקשייר מהשקעה בשוק הנגזרים ושוק האג"ח המוניציפאליות עלולה להיות ארוכה מהצפוי.



ברקשייר היא המשקיעה הגדולה בוולס פארגו - הבנק הרביעי בגודלו בארה"ב לפי נכסים, ובאמריקן אקספרס – חברת כרטיסי האשראי הגדולה בארה"ב לפי רכישות. ברקשייר היא המשקיעה הגדולה גם בגולדמן סאקס – אשר מנייתו צמחה ב-93% מאז 9 במארס והמשקיעה השלישית בגודלה ביו. אס בנקורפ – אשר מנייתו טיפסה ב-74%.



הירידות בשוקי המניות בעולם בתחילת השנה גרמו להפסד הגדול ביותר של ברקשייר זה שני עשורים ברבעון הראשון. החברה נאלצה למחוק ערכי נגזרים הקשורים לאג"ח קונצרניות ורשמה הפרשה לכיסוי רכישת מניות קונוקו פיליפס כשמחירי הנפט הגיעו לשיא.



ההתחייבויות הכספיות של ברקשייר על נגזרים ופעילויות המוצרים הפיננסים של החברה התרחבו ל-15.4 מיליארד דולר נכון ל-31 במארס מ-14.6 מיליארד דולר שלושה חודשים קודם לכם.



"ברקשייר זולה יותר כיום ביחס לערך הפנימי (אינטרינזי) שלה ב-9 במארס, כשתיק ההשקעות שלה צנח בשווי והפוזיציות שלו בהשקעות במדדים נאלצו להיות משוערכות מחדש", אמרה וויטני טילסון, מנהלת בקרן הגידור t2 פרטנרס לבלומברג. "הערך האינטרינזי של ברקשייר, אם מחשבים את שני הגורמים הללו, נמצאת בקלות מעל לעשרת אלפים דולר למניה, והמניה לא נעה הרבה", הוסיפה טילסון.



מניית ברקשייר התאוויי עלתה ב-1,000 דולר ל-86,800 דולר אתמול בבורסת nyse. העלייה מאז 9 במארס תואמת את הזינוק ב-33% במדד s&p 500.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully