וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט המחוזי אישר הקמת שכונה דתית-יהודית בשכונת עג'מי ביפו

רנית נחום-הלוי

25.6.2009 / 9:13

שופט בית המשפט המחוזי: נראה כי אילו הזוכה היה מייעד את הדירות לבני הקהילה הערבית לא היו מוצאים פגם



בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה על הסף עתירה שהוגדה נגד הקמת פרויקט דתי בשכונת עג'מי ביפו עבור הציבור היהודי הדתי.



לפני כחודש זכתה חברת 'באמונה', המייעדת דיור לציבור הדתי לאומי במכרז של מינהל מקרקעי ישראל ברחוב בית פלט בשכונת עג'מי ביפו. במתחם מתכננת העמותה להקים שני בניינים בני 10 דירות כל אחד ובהם דירות גן, גג ומרפסות סוכה. הדירות בנות ארבעה חדרים נמכרו בכ-980 אלף שקל ליחידה.



זמן קצר לאחר מכן הוגשה עתירה לבית המשפט לעניינים מנהליים בשבתו כבית משפט מחוזי על ידי האגודה לזכויות האזרח, 25 מתושבי יפו וארגונים נוספים, בטענה כי העמותה מייעדת את הדירות לרוכשים הנמנים על הציבור הדתי-לאומי בעלי השקפה ציונית ועל כן מדובר באפליה. בעתירתם ביקשו מבית המשפט להורות למינהל מקרקעי ישראל לבטל את הסכם החכירה.



שופט בית משפט המחוזי, יהודה זפט, החליט למחוק את העתירה על הסף. לגישתו, העותרים לא הצביעו על פגם כלשהו בהחלטת ועדת המכרזים, אלא מלינים על דמות הרוכש. "במאמר מוסגר ומעבר לצורך אציין כי על פני הדברים עמדת העותרים כפי שמשתקף מהעתירה לוקה בסתירה מובנית. מחד טוענים המבקשים כי הגבלת מכירת הדירות למגזר הדתי-לאומי פסולה כל עוד הדירות אינן מוצעות למכירה בצורה שוויונית וללא אפליה. מאידך, עולה מהעתירה כי המבקשים פעלו ופועלים למציאת פתרונות דיור לקהילה הערבית ביפו. נראה כי אילו הזוכה במכרז היה מייעד את הדירות לשיווק לבני הקהילה הערבית ביפו לא היו המבקשים מוצאים בכך פגם".



על רקע זה ומחשש לפרעות בין יהודים לערבים, ביטל מינהל מקרקעי ישראל לפני כשבוע מכרז דומה בשטח של כ-6.7 דונם בשכונת עג'מי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully