וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליארד אלן סטנפורד - המואשם בהונאה בשווי 8 מיליארד דולר - יופיע היום מול בית המשפט בטקסס

הדר תדמור

25.6.2009 / 9:30

שופט בית הדין הפדרלי בארה"ב יקבע אם סטנפורד יוכל להשתחרר בערבות



במשך חודשים רבים הכחיש המיליארדר אלן סטנפורד את ההאשמות נגדו הנוגעות לביצוע הונאת פונזי בשווי 8 מיליארד דולר. היום תהיה לו ההזדמנות לטעון לחפותו בבית הדין בטקסס.



סטנפורד ושלושה נוספים מחברת סטנפורד פייננשל יעמדו היום לראשונה לדין בבית משפט פדרלי, שבוע לאחר שחבר מושבעים האשים אותם ב-21 סעיפים הנוגעים להונאה. בנוסף יקבע היום השופט אם סטנפורד יוכל להשתחרר בערבות, או שמא יישאר במעצר עד למשפט.



בשבוע שעבר הסגיר עצמו סטנפורד לבולשת הפדרלית (fbi), לאחר שהוגשו נגדו כתבי אישום על הונאה. כתב האישום נגד המעורבים בהונאה, המתפרש על פני 50 עמודים, כולל 21 סעיפי אישום, בהם הונאה, הלבנת כספים ושימוש הליכי חקירה. במקרה שיורשע בכל העבירות, צפוי סטנפורד, בן 59, לעונש של עד 250 שנות מאסר, לפי משרד התובע הכללי.



עורך דינו של סטנפורד, דיוויד דגוורין, אמר בהודעתו בשבוע שעבר כי סטנפורד "הסגיר עצמו לסוכני ה-fbi, אשר התחבאו בג'יפ שחור מחוץ לבית בו התגורר בוירג'יניה. סטנפורד יצא החוצה ושאל אותם אם יש בידיהם צו", סיפר דגוורין והוסיף כי סטנפורד אמר לסוכנים שהם יכולים לעצור אותו אם יש בידיהם צו, אך גם אם אין להם צו למעצרו, הוא יחזור לטקסס ביום שישי ויסגיר עצמו.



סטנפורד, שדורג במקום ה-205 ברשימת המיליארדרים האמריקאים של "פורבס", עם הון המוערך ב-2.2 מיליארד דולר, מואשם על ידי רשות ני"ע האמריקאית (sec) ב"הונאת ענק מתמשכת" באמצעות בנק סטנפורד שבבעלותו. לפי החשד, מכר סטנפורד למשקיעים תעודות פיקדון (cd) - קבלות הניתנות למפקידי כספים בבנק - בהיקף של 8 מיליארד דולר עם תשואות מובטחות של יותר מ-10% בשנה. ב-sec טוענים כי סטנפורד גנב לכיסו 1.6 מיליארד דולר מכספי סטנפורד פייננשל גרופ, והשקיע מיליארדים מכספי לקוחותיו בנדל"ן וחברות השקעה פרטיות בעלות רמות סיכון גבוהות.



הבכירים הנוספים אשר צפויים לעמוד היום מול בית המשפט בטקסס הם לורה פנדרג'סט-הולט, מנהלת ההשקעות בחברה של סטנפורד, ג'ילברטו לופז ומארק קורט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully