וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: בטווח הקצר האירו ייחלש לכיוון 1.38 ד'; התמיכה לדולר שוכנת ב-3.92 ש'

TheMarker

25.6.2009 / 10:31

מחיר הזהב עשוי להאמיר כבר בעתיד הקרוב, לכיוון 950 דולר; מחיר הנפט עלול לרדת ל-66 דולר



הפד הותיר את הריבית בארה"ב לחודש יולי לא שינוי, בטווח של 0.25% עד 0%. ההחלטה על שיעור הריבית התקבלה בוועדת השוק הפתוח, ובתומה הפד הודיע כי ירכוש אג"ח של ממשלת ארה"ב בהיקף של 300 מיליון דולר, כהמשך למדיניות הייצוב בשיתוף עם הממשל להבראת הכלכלה. בהודעה הנלווית להחלטת הריבית אומרים בפד כי "קצב ההתכווצות של הכלכלה האמריקנית הואט" ושהתנאים הכלכליים בשוק השתפרו בחודשים האחרונים.



הודעת הפד חיזקה מאוד את הדולר, שמשפיע לשלילה על חלק גדול מהמניות בוול סטריט. האירו נחלש מול הדולר ב-1.2% ל-1.3904 דולר לאירו, וזאת לאחר שהצמד הצליח במהלך היום להגיע לגבהים של 1.4138 דולר, אולם לא יכל לעמוד בלחצים מצד החדשות המפתיעות. אנליסטים בכירים מאמינים שבטווח הקצר דרכו של הצמד תהיה למטה לכיוון ה-1.38 דולר, עם התנגדות ב-1.3990 דולר.



בעקבות המומנטום החזק של הדולר אמש, הצמד דולר-פרנק שוויצרי גם הוא טיפס באופן משמעותי והתחזק מרמות של 1.0632 דולר לפרנק שווצרי, עד לרמות של 1.0977. כאשר ההתנגדות המשמעותית שלו נמצאת ב-1.1020. אנליסטים בכירים מאמינים שאם הצמד אכן יצליח לשבור את ההתנגדות, אז המומנטום עלול להקפיץ אותו למעלה, בייחוד הודות למומנטום החיובי שהשטר הירוק מציג החל מהודעת הריבית. בניגוד לפרנק השווצרי, הליש"ט התחזקה אמש ב-0.6% ל-1.6528 דולר, עם מהלך עתידי אפשרי לכיוון ה-1.66 דולר.



בגזרה המקומית, השקל מפגין עוצמה. עם קביעת השערים היציגים התחזק השקל כנגד שני המטבעות המובילים - הדולר והאירו. זאת, לאחר שהמטבע האירופאי שינה כיוון ועבר להיחלשות מול המטבע המקומי. המטבע האמריקאי המשיך את הזיגזג של התקופה האחרונה, והיום הוא נחלש מול השקל. זאת לאחר שהדולר לא הצליח לפרוץ את רמת ההתנגדות ב-4 שקל, הצמד נחלש על רקע היחלשות הדולר בעולם. מבחינה טכנית, התמיכה החשובה שוכנת ב-3.92 שקל וההתנגדות ב-4.03 שקל. הדולר היציג נחלש אמש בכמעט 1% ל-3.933 שקל, בעוד האירו הגיע ל-5.517 שקל ונחלש ב-0.4%.



דו"ח המלאים של הנפט ומוצריו הנלווים בארה"ב רשם ירידה של 3.868 מיליון חביות נפט, לעומת צפי לירידה של 950 אלף חביות בלבד. מלאי הדלק רשם עלייה של 3.871 מיליון חביות דלק, לעומת צפי לעלייה של מיליון חביות בלבד, מלאי תזקיקי הנפט עלה ב-2.077 מיליון חביות, לעומת צפי לעלייה של 850 אלף חביות בלבד. בארבעת השבועות האחרונים עלה הביקוש לדלק בארה"ב ב-0.4% ל-9.2 מיליון חביות ליום. הביקוש לתזקיקי נפט ירד ב-9.3% ל-3.4 מיליון חביות ליום.



עוד ברקע למסחר בנפט, הודעת הריבית של הפד ובה הודיעו כי ישנה האטה בקצב ההתכווצות של הכלכלה האמריקאית. בהודעת הריבית דווח כי הוצאת משקי הבית בארה"ב שומרים על יציבות, כשעל הגידול בהוצאה הפרטית מעיב שיעור האבטלה הגבוה והקושי בהשגת אשראי. לפיכך, הלחץ השלילי משפיע על מחיר הזהב השחור, ואכן הנפט ירד ביום רביעי ב-0.82% ל-68.67 דולר לחבית, כשרבים מאמינים שדרכו כעת לכיוון 66 דולר אם נתונים דומים יצוצו בימים הקרובים. מבין לקוחות פינוטק הסוחרים בנוזל השחור, כ-12% עמדו אמש בעמדת קנייה (לונג), בעוד הסחר העולמי בנפט היה סביב רמות ה-250 מיליארד דולר, בהשוואה ליום הקודם שהיה סביב 234 מיליארד דולר.



מחירי החוזים העתידים על הזהב קפצו אמש במדרגה למעלה, אבל הרווחים הגדולים נמחקו כמעט כשהדולר קיבל רוח גבית לאחר הודעת הפד בנוגע לריבית בארה"ב. ההערות של הפד בנוגע לסיכון נמוך של אינפלציה מחודשת, לא הלהיב משקיעים רבים להפנות את כספם ויהבם אל עבר המתכת היקרה. החוזים על הזהב נסחרו לקראת סיום המסחר ב-933 דולר לאונקיה, 1% מעבר למחיר ביום המסחר הקודם.



אנליסטים בכירים הודיעו אמש שכל עוד הדולר עדיין צריך להתגבר על לחצים מבית, והמדיניות הפיסקלית בארה"ב לא "תהדק את חגורתה", אז הזהב אמור להרוויח ממצב זה ומחיריו עשויים להאמיר כבר בעתיד הקרוב, לכיוון 950 דולר לאונקיה. אחוז הקונים של הזהב מתוך לקוחות פינוטק עומד כעת על 40%. במקביל, התנהל אמש מסחר במתכת היקרה ברמות של 9310 מיליארד דולרים, וביום המסחר הקודם לו התנהל המסחר בזהב בכמויות של 11508 מיליארד דולרים.



את הסקירה כתב ארז פריש, אנליסט בפינוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully