וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזיפורקס: שבירה של רמת התמיכה ב-3.90 ש' תעלה את הסיכוי להתערבות אגרסיבית יותר של בנק ישראל בשוק

TheMarker

25.6.2009 / 11:12

לפי האנליסטים, העליות באחד העם בשילוב עם היחלשות הדולר בעולם, סיפקו תירוץ טוב לסוחרים בארץ למכור את המטבע האמריקאי ולקנות שקל



הדולר נחלש מול השקל ונסחר מתחת ל-3.95, אך עדיין מעל לרמת התמיכה ב-3.90 שקל. שערו היציג של הדולר נקבע ברמה של 3.933 שקל, וגם אמש שמר הדולר על מחיר זה. באיזיפורקס אומרים כי העליות באחד העם, בשילוב עם היחלשות הדולר בעולם, סיפקו תירוץ טוב לסוחרים בארץ למכור את המטבע האמריקאי ולקנות שקל. האנליסטים טוענים כי שבירה של רמת התמיכה ב-3.900 שקל תעלה שוב את הסיכוי להתערבות אגרסיבית יותר של בנק ישראל בשוק המט"ח, בכדי לתמוך במטבע האמריקאי.



לאחר ההכרזה על גובה הריבית המגמה התהפכה והדולר שב להתחזק. הבנק הפדראלי השאיר את הריבית ללא שינוי, כצפוי, ברמת שפל של 0.25%-0%. בהצהרת הבנק נאמר שכלכלת ארה"ב התאוששה במהלך מספר החודשים האחרונים, ושהבנק ינסה בעזרת כל האמצעים העומדים לרשותו לנסות להמשיך ולתמוך בהתאוששות הכלכלה, תוך שמירה על יציבות המחירים.



הפד מעריך שהריבית הנמוכה תישאר לאורך זמן, ושהלחצים האינפלציוניים יישארו נמוכים. בשעות אחר הצהריים התפרסמו נתונים כלכליים חשובים נוספים בארה"ב, שגם כן לא נתנו כיוון ברור למצב הכלכלה האמריקאית. מכירות מוצרים בני קיימא עלו בשיעור גבוה מהצפי, אך מכירות הבתים ירדו בשיעור חד מהצפוי. היום יתפרסמו בארה"ב דורשי העבודה השבועיים, הנתונים הסופיים של התמ"ג ונגיד הפד, בן ברננקי, יישא נאום בנושא מיזוג מריל לינץ עם בנק אוף אמריקה בוושינגטון.



גם מחירי הסחורות נסחרו ללא כיוון ברור. מחיר הנפט, שכבר כמעט נגע שוב ברמת ה-70 דולר לחבית נחלש לאחר ההכרזה על גובה הריבית, אל מתחת ל-68.50 דולר לחבית. מחיר הזהב, שעלה לרמות של 940 דולר לאונקיה, ירד אל מתחת ל-930 דולר לאחר הכרזת הריבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully