וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר לפידות: חזרה לצמיחה תלווה באינפלציה גבוהה שתשחק את הערוץ השקלי

יובל מעוז

25.6.2009 / 12:55

מנכ"ל בית ההשקעות ילין-לפידות: סביבת הריבית הנמוכה מציבה אתגר למנהלי ההשקעות באפיקים הסולידיים



"התשואות של השנתיים האחרונות באג"ח המדינה לא יכולות לחזור. חלק מאיגרות החוב הממשלתיות הצמודות נסחרות כיום בתשואה שלילית לפדיון, משום שבטווח הקצר הציפיות האינפלציוניות של המשקיעים גבוהות מהריבית הנומינלית", כך אומר יאיר לפידות, מנכ"ל ומייסד בית ההשקעות ילין-לפידות.



לפידות פסימי לגבי שובה של הכלכלה העולמית לחזור בשנים הקרובות לצמיחה בקצב שנראה עד לפני שנים ספורות: "אני פסימי מהאפשרות של העולם לחזור לצמיחה של 5%-4% בצמיחה הגלובלית. את החששות האלה הבענו בחודשים האחרונים עם חשש ממח"מים יותר ארוכים".



קרן הנאמנות ילין לפידות אג"ח מדינה ללא מניות הצליחה להשיג תשואה מצטברת של 20% מינואר 2008, והיא הקרן המובילה בקטגורית אג"ח מדינה. לפידות מנתח את מצב שוק אג"ח המדינה בשנים הקרובות ואומר כי "אנו מעריכים כי כאשר המשק הישראלי והעולם יחזרו לצמיחה חיובית מתונה, בשיעורים שנתיים של 2%-3%, תלווה הצמיחה באינפלציה גבוהה מכפי שהיתה בעבר ותוביל להעלאה של שיעורי הריביות קצרות הטווח בעולם כולו".



"אין באפשרותנו להעריך תוך כמה חודשים בדיוק תתרחש התפרצות אינפלציונית, אך כשהאינפלציה תחזור לתוואי עולה - הערוץ השקלי יימצא בסכנת שחיקה", אומר לפידות. "ככל שהצמיחה העולמית תחזור מהר יותר, המאמץ המוניטרי לריסון האינפלציה יהיה אגרסיווי יותר והריביות יעלו במהירות רבה יותר. מסיבות אלו העדפנו בתקופה האחרונה לקצר את המח"מ של תיק האג"ח הממשלתי ולעבור לאפיק הצמוד על פני האפיק השקלי".



"אנחנו ניצבים בפני מספר בעיות. המשבר יצר סביבה בה מדינות נכנסו לגרעונות מאוד כבדים כשמקביל היו הזרמות מוניטריות כבדות כמו רכישות מט"ח ואג"ח. גירעונות ממשלתיים כבדים, כמו שיש בכל העולם, גוררים הנפקות בהיקפים יותר גדולים. זה פוטנציאל לחץ על התשואות כלפי מעלה, בפרט על אג"חים ארוכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully