וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: החוזים העתידיים מורים על פתיחה יציבה בהמתנה לנתוני התמ"ג האמריקאי הסופיים

ניר צליק

25.6.2009 / 14:51

המשקיעים ממתינים לנתוני תביעות האבטלה הראשוניות ולעדותו של בן ברננקי בנוגע למכירת מריל לינץ'



החוזים העתידיים על המדדים המובילים מורים על פתיחה יציבה למסחר בהמתנה לנתוני התמ"ג, תביעות האבטלה הראשוניות ולעדותו של בן ברננקי, יו"ר הבנק הפדרלי, בפני הסנאט.



אמש הסתיים המסחר במגמה מעורבת, דאו ג'ונס נחלש ב-0.3% ל-8,300 נקודות, נאסד"ק הוסיף 1.6% ל-1,792 נקודות ו-s&p 500 התחזק ב-0.7% ל-901 נקודות.



בגזרת המקרו, שעה לפני פתיחת המסחר יתפרסמו נתוני התמ"ג האמריקאי הסופיים, כאשר הצפי הוא לירידה של 5.7% בתמ"ג ברבעון הראשון של 2009 ביחס לרבעון הקודם, כפי שהראו הנתונים הראשוניים שפורסמו לפני כחודש. מספר תביעות האבטלה הראשוניות לשבוע שהסתיים ב-20 ליוני צפוי לעלות ל-613 אלף תביעות חדשות. זאת, לעומת 608 אלף תביעות אבטלה חדשות בשבוע הקודם.



בנוסף יעידו בן ברננקי והנרי פולסון, שר האוצר לשעבר, בפני בית הנבחרים בנוגע למכירת מריל לינץ' לבנק אוף אמריקה. מוקדם יותר אמר נציג מפלגת הרפובליקנים הרפובליקנים בוועדה לפיקוח ורפורמה ממשלתית של בית הנבחרים כי הפדרל ריזרב ניסה להסתיר את מעורבותו ברכישת מריל לינץ' על ידי בנק אוף אמריקה, כשמצבו של הבנק הראשון הורע.



יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, הכחיש בעבר כי לחץ בצורה לא ראויה על בנק אוף אמריקה לרכוש את מריל לינץ', על אף מצבו הפיננסי הרע. דוברת הפדרל ריזרב, מישל סמית, אמרה כי ברננקי לא ביקש ממנכ"ל בנק אוף אמריקה, קנת' לואיס, להסתיר מידע הנוגע לרכישת מריל לינץ'.



מחלתו של סטיב ג'ובס ממשיכה להעסיק את המשקיעים. "אפל לא היתה צריכה להסתיר את השתלת הכבד שעבר סטיב ג'ובס ממשקיעיה", כך אמר אתמול המיליארדר וורן באפט, יו"ר חברת האחזקות ברקשייר התאווי, בראיון ל-cnbc "אם הייתי חולה מאוד, או שהייתי עובר ניתוח או הליך משמעותי אחר, אני חושב שהדבר הראוי היה לעדכן את משקיעי ברקשייר התאווי בדבר. אני עובד עבורם", אמר באפט בן ה-78. "הם יגלו זאת בכל מקרה, לכן איני רואה חשיבות גדולה בסוגיית הפרטיות הזו".



הרשת החברתית עסקית לינקדאין (linkedin) הודיעה אתמול על מינויו של ג'ף ויינר, בכיר לשעבר ביאהו, למנכ"ל החברה, שישה חודשים לאחר שרייד הופמן, אחד ממייסד החברה, נכנס לתפקיד. ויינר, שעזב את יאהו לפני כשנה, והצטרף ללינקדאין בינואר כנשיא זמני, יחליף את ריד הופמן, מייסד לינקדאין, ששימש כמנכ"ל החברה שחצי השנה האחרונה. הופמן יישאר בתפקידו כיו"ר החברה.



נייקי, יצרנית ציוד ההלבשה וההנעלה האמריקאית, דיווחה אמש לאחר המסחר על תוצאות הרבעון הרביעי, כאשר רווחיה ירדו ב-30% מול הרבעון המקביל ל-341.4 מיליון דולר. בניכוי עלויות חד הסתכם הרווח ב-99 סנט למניה. אנליסטים צפו רווח של 96 סנט למניה. עם זאת, תחזיות החברה לירידה במכירות העתידיות צפויה לגרום לירידות במסחר במניה היום.



במניות הישראליות, אלביט מערכות תספק למשרד התחבורה הישראלי מערכות להגנה מפני טילי כתף בהיקף כספי של כ-76 מיליון דולר. המערכות, c-music, יסופקו באמצעות חברה בת אלביט מערכות אלקטרו-אופטיקה אל-אופ, ויותקנו במטוסי נוסעים מדגמים שונים של חברות התעופה הישראליות. מערכת c-music מבוססת על מערכת הגנה מפני טילים למטוסים ומסוקים צבאיים שמגלה באמצעות טכנולוגיה מבוססת אינפרא-אדום את הטיל הנורה לעבר המטוס ומסיטה אותו ממסלולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully