וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות גרוע מהצפוי: התמ"ג האמריקאי נסוג ב-2.5% ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל ב-2008

סוכנויות הידיעות

25.6.2009 / 16:00

לפי נתונים סופיים, התמ"ג נסוג בקצב שנתי של 5.5% ברבעון הראשון ולא ב-6.1% כפי שהוערך בתחילה



התמ"ג האמריקאי נסוג בשיעור קטן יותר מההערכות המקוריות ומהנתונים המתוקנים, לפי נתונים סופיים שפירסם משרד המסחר האמריקאי. התמ"ג האמריקאי נסוג ברבעון הראשון ב-2.5% לעומת הרבעון הראשון בשנת 2008.



התמ"ג בארה"ב נסוג בקצב שנתי של 5.5% ברבעון הראשון לעומת הערכות לנסיגה של 6.1% בנתונים הראשוניים ונסיגה של 5.7% ברבעון הראשון לפי הנתונים המתוקנים. במהלך ארבעת הרבעונים האחרונים נסוג התמ"ג האמריקאי ב-2.5% - הירידה השנתית הגדולה מאז 1982. ברבעון הרביעי נסוג התמ"ג האמריקאי בקצב שנתי של 6.8%.



מכירות המוצרים והשירותים בארה"ב נפלו בשיעור שנתי של 3.3%. היצוא מארה"ב נפל בשיעור שנתי של 30.6% - השיעור החד זה 40 שנה.



רווחי החברות עלו ב-3.8% - השיעור החד זה שלוש שנים. הצריכה הפרטית עלתה בשיעור שנתי של 1.4%. השקעות החברות נפלו בשיעור שיא.



המיתון העולמי החמור זה 60 שנה קרוב לתחילת מגמת השיפור אבל ההתאוששות תהיה איטית וחלשה אלא אם ממשלות העולם ינקטו צעדים נוספים להשבת הביטחון והעלמת חוסר הוודאות ממאזני הבנקים, כך העריך הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (oecd).



במסגרת הדו"ח החצי שנתי, צופה הארגון כי מדינות ה-oecd ירשמו השנה נסיגה של 4.1% בתמ"ג. פעילויות ממשלות העולם מנעו נסיגה חדה יותר בתמ"ג, לפי הארגון. ארגון ה-oecd צופה כי כלכלת ארה"ב תרשום נסיגה של 2.8% השנה לעומת צמיחה של 1.1% בשנת 2008. בשנה הבאה צופה הארגון כי ארה"ב תחזור לצמיחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully