וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: תהליך עליית הריבית בישראל איננו צפוי להתחיל כבר בחודשים הקרובים

TheMarker

25.6.2009 / 16:00

לפי האנליסטים, תהליך עליית הריבית בישראל צפוי להקדים את זה של ארה"ב ואירופה



בבנק לאומי מעריכים כי התיקון ברמת הריבית הריאלית חזרה לכיוון של פלוס 2%-3%, שמשמעותה כ-5%-6% במונחים נומינליים (בהנחת אינפלציה צפויה ברמה של כ-2-3%) הוא רק עניין של זמן. עם זאת, על סמך הנתונים הנוכחיים, תהליך עליית הריבית איננו צפוי להתחיל כבר בחודשים הקרובים.



כשיחל תהליך העלאת הריבית, הוא צפוי להימשך על פני פרק זמן לא קצר, עד לחזרה לרמה "הנורמאלית", אומרים האנליסטים. בלאומי מציינים שתהליך עליית הריבית בישראל צפוי להקדים את זה של ארה"ב ואירופה, בגלל הסיבות הבאות: האינפלציה בישראל לא ירדה בעוצמה הניכרת במדינות אלו, שם הקצב השנתי של שינויי המחירים הפך לשלילי לאחרונה; עומק המיתון בישראל אינו חריף במידה הקיימת במדינות אחרות; המשבר החריף שפקד את הסקטורים הפיננסיים במדינות אחרות, איננו ניכר במידה דומה של חומרה בישראל.



האנליסטים מציינים כי המידה הלא שגרתית של הרחבה מוניטארית על ידי בנק ישראל באה לידי ביטוי מאז ראשית השנה, בשחיקה של רמת הריבית הריאלית לטווח קצר. לנוכח ההרחבה המוניטארית המהירה מחד, ועליית החשש בשוק ההון הישראלי מפני מאינפלציה מאידך, הריבית הריאלית סטתה במידה ניכרת מהממוצע ארוך הטווח, והפכה לשלילית ברמה של כמינוס 2% בממוצע במהלך הרבעון השני של השנה.



כזכור, בתחילת השבוע השאיר בנק ישראל את הריבית לחודש יולי ללא שינוי, ברמה של 0.5%. בנקים מרכזיים רבים בעולם ממשיכים לשמור על רמות ריבית אפסיות, וממשיכים להפעיל כלים מוניטאריים מרחיבים "לא קונבנציונליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully