וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל מזרחי-טפחות: היענות לדרישות שהבנקים יגמישו עמדות תפגע בלקוחות ותסכן את איתנות המערכת

יובל מעוז

25.6.2009 / 16:01

אלי יונס: שוק הדיור והמשכנתאות בישראל פועל באופן רציונאלי ומאוזן



"הצלחתו של שוק הדיור והמשכנתאות בישראל לחמוק מהמשבר העולמי נעוצה בעובדה שהשוק המקומי פועל באופן רציונאלי ומאוזן, על פי קריטריונים כלכליים ותוך מתאם מקסימלי בין שווי הנכס וכושר ההחזר של הלקוחות" - כך אמר היום מנכ"ל אלי יונס, בכנס נדל"ן ומימון שקיים הבנק במלון דן בתל אביב.



יונס סיפר כי "כחשב כללי באוצר נטלתי חלק בביצוע ראשית צעדי הרפורמה בשוק המשכנתאות בתחילת שנות ה-90, שבמסגרתה הועבר עיקר המימון מהממשלה לבנקים. המהלך הזה היווה זרז להתפתחות שוק משכנתאות משגשג, שהשכיל לצלוח קשיים, בהם המשבר העולמי האחרון, הודות להתנהלות רציונלית ושקולה, שהועמדה על בסיס כלכלי".



בפנותו אל שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס שנכח בכנס, אמר מנכ"ל מזרחי-טפחות: "בזמן האחרון עולים יותר ויותר קולות מן המערכת הפוליטית והציבורית, בהקשר סקטוריאלי ובהקשרים אחרים, הקוראים לבנקים להגמיש קריטריונים, להעלות שיעורי מימון ובעצם לפעול שלא על פי קריטריונים כלכליים. זאת, על מנת לסייע כביכול, לאותם לקוחות שמעוניינים ברכישת נכס אך לא עומדים בקריטריונים להלוואה. ברור, שהיענות לקריאות מעין אלו פירושה נקיטת מדיניות בלתי-אחראית שלא רק שלא תסייע לחלשים, אלא תפגע בכלל הלקוחות ותסכן את איתנות המערכת כולה".



לדברי יונס, הפיתרון לאותם לקוחות, המהווים לדבריו לא יותר מ-1% מאלה המעוניינים במשכנתא, צריך להינתן על ידי המדינה, בין השאר, באמצעות סיוע במימון שכר דירה, הלוואות לזכאים מכספי תקציב. "רק בדרך זו נבטיח את המשך חוסנו של שוק המשכנתאות שלנו ואת יכולתו לשרוד תקופות של שפל", אמר מנכ"ל מזרחי-טפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully