וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לייצוגית ב-200 מיליון שקל נגד מעלות: לא עידכנו דירוגים לאג"ח בהתאם להתפתחות המשבר

הילה רז

25.6.2009 / 17:01

התובע: אג"ח שרכשתי צנח ב-40% ביום אחד בגלל בעיות בדירוג



בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת קשת אג"ח, דירקטורים ובעלי שליטה בחברה, חברת הדירוג סטנדרד & פורס מעלות, החברה לנאמנות של בנק לאומי וחברת אקסלנס נשואה חיתום הוגשה השבוע לבית המשפט המחוזי בתל אביב.



בתביעה, בסך 220 מיליון שקל, טוען התובע הייצוגי כי על הנתבעים להשיב לו את ההפסדים שנגרמו לו ולקבוצה הייצוגית לאחר שרכש אג"ח שהנפיקה חברת קשת.



התובע מציין כי חברת הדירוג מעלות העניקה לאג"ח של קשת את הדירוג המירבי (triple a), ורק בחלוף כשנתיים הורד הדירוג במקצת, אך נותר גבוה מאוד.



מהתביעה עולה כי ב-15.9.08 צנח בבת אחת שער האג"ח מ-75 אג' ליחידה ל-40 אג' ליחידה בלבד, ירידת ערך של כ-47%, בעקבות קריסת בנק ההשקעות האמריקאי ליהמן ברדרס.



יומיים לאחר הירידה התלולה והפתאומית של שערי האג"ח, נכתב בתביעה, הורידה מעלות את דירוג האג"ח, באופן חד ודרסטי, מדירוג מירבי לדירוג הנמוך ביותר שמשמעותו כשל מלא בפירעון הקרן והריבית של האג"ח, ואובדן מלוא כספי מחזיקי האג"ח.



באמצעות עו"ד רונן עדיני ושירי בר נטען בתביעה כי בניגוד להתחייבויות של מעלות ושל החברה לעקוב באופן שוטף וצמוד אחר שינויים בשוק ההון, שיש בהם כדי להשפיע על יכולת החברה לעמוד בהתחייבויותיה כלפי מחזיקי האג"ח, הן לא עשו כן.



הן לא עדכנו את דירוג האג"ח בהתאם להתדרדרות במצבו של ליהמן ברדרס ולא דיווחו כנדרש על קשיי הבנק לציבור מחזיקי האג"ח. כן נטען כי הנאמן של האג"ח, החברה לנאמנות של בנק לאומי, לא הגנה על האינטרסים של המשקיעים ולא נקטה בפעולות הדרושות להבטחת זכויותיהם.



התובע טוען כי במשך תקופה העולה על חצי שנה עובר לקריסת בנק ליהמן, אירעו אירועים שהיוו אינדיקציה ברורה להתמוטטות הקרבה ובאה אך הנתבעים נקטו במדיניות של אדישות, חוסר אכפתיות ועצימת עיניים, במקום לבצע פעולות לצמצום נזקי מחזיקי האג"ח. בכך, נטען, הפרו באופן חמור ובוטה את חובותיהם כלפי ציבור המשקיעים.



במעלות סירבו להגיב. באקסלנס נמסר כי יגיבו בבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully