וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א יצאה לסופ"ש פסימית

נתן שבע

25.6.2009 / 17:05

המעו"ף איבד 1.9%, ת"א 100 נחלש ב-1.8%. כי"ל ירדה ב-5.1% במחזור הגדול בבורסה. מניות לאומי והפועלים צנחו

הפקיעה על אופציות המעו"ף עוד תרמה למגמה יציבה שפתחה את המסחר בבורסה אבל לא הרבה אחרי עברה הבורסה לירידות. המגמה השלילית באה למרות העליות שנרשמו אמש בארה"ב ובעקבות המגמה השלילית באירופה כאשר המשקיעים בוחרים לממש מעט רווחים.

מדד תל אביב 25 ירד ב-1.9% ל-844 נקודות אך בסיכום שבועי עלה ב-1%, מדד תל אביב 100 השיל 1.8% ל-788 נקודות ובסיכום שבועי טיפס ב-1.5%, מדד התל-טק עלה 0.8%.

מחזור המסחר הסתכם ב-2.2 מיליארד שקל - 700 מיליון שקל מתוכם היו בפקיעה, סכום המוגדר כמחזור שקט יחסית לפקיעה. מדד ת"א 25 הקובע לפקיעה נקבע על 859.29 נקודות - עלייה של 0.2%.

הכלכלנים והמשקיעים הגדולים מתקשים לראות את השינוי בכלכלה למרות העליות בבורסה. "הגרוע ביותר מאחורינו. זה לא אומר שהמיתון נגמר, אבל אנחנו חושבים שהשנה תירשם בארה"ב צמיחה שלילית של 3%, וכי בסוף השנה הצמיחה תתחדש", כך אמרה אמש אבי ג'וזף כהן, הכלכלנית הבכירה של בית ההשקעות גולדמן סאקס, בפאנל הפתיחה של כנס TheMarker בניו יורק. "אני מתקשה לראות ניצנים של התאוששות בכלכלה האמריקאית", אמר יו"ר ברקשייר התאווי, וורן באפט, בראיון שערך אתמול ב-CNBC.

"השוק מפגין חולשה בתקופה האחרונה" אומר אלדד ברק מנכ"ל אפריקה ישראל, "נראה שגל העליות בשוקי המניות הגיע למיצוי. הגל היה מונע במידה רבה בתהליך של חידוש מלאים אצל חברות לצד ביקושים, וכאשר התהליך הזה הולך ומסתיים אין גורם ביקוש אחר שיחליף אותו, כיוון שהצריכה הפרטית לא מתאוששת. היום פורסמו תביעות האבטלה החדשות בארה"ב והמספר היה גבוה מהציפיות המוקדמות – שוק העבודה במצב קשה, ושוק המניות לא מגיב טוב לידיעות האלה. הכלכלה עדיין נחלשת וכנראה שגם אם היא תתחיל לצמוח זו תהייה צמיחה אנמית", אמר.

השבוע הותיר בנק ישראל את הריבית על כנה ברמה של 0.5% ורמז כי העלאות הריבית לא יגיעו בתקופה הקרובה. "עליית הריבית בישראל צפויה להקדים את זה של ארה"ב ואירופה, כותבים במחלקה הכלכלית של בנק לאומי, "האינפלציה בישראל לא ירדה בעוצמה הניכרת במדינות אלו, שם הקצב השנתי של שינויי המחירים הפך לשלילי לאחרונה", כותבים שם.

כיל - עדיין הסחירה ביותר

כילהיתה גם היום המניה הסחירה בבורסה וירדה ב-5.1% .

מניות הבנקים מתקשות להתאושש מהלחץ השלילי שמלווה אותן בשבועיים האחרונים. לאומי, שסבלה מהלחץ שלילי בעקבות השלמת מכירות מניות הבנק, שהיו בידי סרברוס לדויטשה בנק, התקשתה להתאושש גם לאחר מכן. המניה, שעלתה אתמול ב-3% חזרה לרדת ב-3.6%, וירדה בכ-13% מתחילת החודש.

הפועלים ירדה ב-2.5% ואיבדה 6% החודש. בכלל פיננסים העלו את מחירי היעד למניות אלה. מחיר היעד בהפועלים עומד על 13.9 שקל - 40% מעל מחיר השוק. מחיר היעד ללאומי - 13 שקל - 30% מעל השוק.

גולדמן סאקס חזר אתמול על המלצת "קנייה" למניית טבע אולם העלה את מחיר היעד ב-6 החודשים הקרובים מ-52 דולר ל-54 דולר - 14% מעל מחירה של המניה אמש בוול סטריט. המניה עלתה ב-0.6%.

ב-UBS העלו הבוקר את המלצתם למניית בזק (0.0% , 25.0) ל"קנייה" במחיר יעד של 8.5 שקלים - 10% מעל מחירה של המניה בשוק. במקביל, העלו שם את תחזית הרווח לשנתיים הקרובות. למרות ההמלצה, המניה איבדה 1.2%.

אלביט מערכות קיבלה הזמנה ממשרד התחבורה בהיקף של 76 מיליון דולר והמניה הצליחה לעלות ב-0.5%.

מניית קרדן אן. וי. בלטה במגזר הנדל"ן עם ירידה חדה של 6%. מדד הנדל"ן אליו אמורה לחזור המניה בשבוע הבא איבד 2.3%% ובסך הכל עלתה ב-4.5% השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully